Clicky


De beste Renault Trucks Dealers van Nederland

De beste Renault Trucks Dealers van Nederland
09-05-2016 17:03 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

BEESD - Renault Trucks-dealers Paashuis Bedrijfswagens uit Doetinchem en Lichtenvoorde en Van Dijk Trucks uit Culemborg, Utrecht en Woerden zijn in het nieuwe klanttevredenheidsonderzoek van Renault Trucks beide als hoogste geëindigd. In het onderzoek genaamd REx (Retail Excellence) dat vanaf januari 2015 door TNS NIPO wordt uitgevoerd, onderzoekt Renault Trucks de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten op verschillende gebieden. De resultaten uit REx geven zowel de service-organisatie als het sales team de mogelijkheid de dienstverlening te optimaliseren.

REx is een onderzoek dat in opdracht van Renault in heel Europa wordt uitgevoerd op dezelfde wijze. Sinds januari 2015 onderzoekt Renault hiermee de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de organisatie. Renault Trucks-dealers Van Dijk Trucks uit Culemborg, Utrecht en Woerden en Paashuis Bedrijfswagens uit Doetinchem en Lichtenvoorde eindigden over het jaar 2015 gelijk en wonnen het klanttevredenheidsonderzoek.

Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door TNS NIPO. In 2015 zijn 934 interviews afgenomen.

Dienstverlening continu optimaliseren

Tineke van Lier, REx verantwoordelijke bij Renault Trucks Nederland, vertelt: “Dealers kunnen direct na het interview zien hoe hun klant de service en dienstverlening beoordeelt. Dit geeft hen de mogelijkheid om de dienstverlening continu te optimaliseren. Indien een klant een vraag met een onvoldoende beantwoordt, ontvangt de dealer een e-mail waardoor een eventueel probleem snel kan worden opgelost.”

Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar real time data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.