Clicky


Nagel Group opent tweede vestiging en gaat samenwerken met Kivits Drunen

Nagel Group opent tweede vestiging en gaat samenwerken met Kivits Drunen
13-04-2016 09:45 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

RAALTE/VERSMOLD(D) - Nagel Nederland werkt in de Nederlandse levensmiddelenlogistiek aan een tweede vestiging, in Waalwijk. Daarvoor werkt de dochteronderneming van de Nagel-Group vanaf april samen met koellogistiekbedrijf Kivits Drunen B.V., dat in Zuid- en West-Nederland de afhaling, omslag en distributie voor zijn rekening gaat nemen.

"Dankzij deze strategische nieuwe richting kunnen we ons netwerk aanpassen aan de veranderingen in de levensmiddelenlogistiek en komen we tegelijkertijd steviger in de Nederlandse markt te staan", aldus Björn Schniederkötter, COO van de Nagel-Group.

Bij de strategie plukt het bedrijf de vruchten van twee vestigingen. Daarvoor moet de werklast op het gebied van verzendingen wel anders worden verdeeld. Een aanzienlijk deel van het volume dat tot dusver in Raalte werd opgevangen, wordt voortaan via Waalwijk gedistribueerd.

"Dankzij het nieuwe netwerk kunnen we niet alleen het nationale distributienetwerk optimaliseren, met Raalte als distributiecentrum voor het noordoosten en Waalwijk voor het zuidwesten, maar vergroten we ook de totale im- en exportcapaciteit in Nederland", aldus Hans De Landsheere, directeur Nagel Nederland.

De samenwerking is gestoeld op de sterke punten van beide partijen: Kivits krijgt toegang tot het Europese netwerk van de Nagel-Group, dat zo’n 100 vestigingen in 16 landen telt, terwijl de Nagel- Group juist weer zijn voordeel kan doen met de distributiestructuur en infrastructuur van Kivits. Dat kan overigens niet alleen bogen op een uitstekende reputatie in de Benelux, maar ook op hoogwaardige logistieke loodsen die geschikt zijn voor de opslag en distributie van temperatuurgecontroleerde producten.

"Kivits past erg goed bij ons, zowel bedrijfsmatig als op cultureel vlak", legt Björn Schniederkötter uit. "Ze zijn net als wij een familiebedrijf, zijn goed bekend met de levensmiddelenmarkt en beschikken over een navenante ontvangststructuur."

Het centrale contactpunt voor de klant en geïnteresseerden blijft gewoon Nagel Nederland, dat ook in Waalwijk over zijn eigen verkooppersoneel en klantenservice beschikt. Ook wordt het betrokken bij de coördinatie van opdrachten.

Hans De Landsheere: "Dankzij deze structurele veranderingen zijn we helemaal klaar voor aanhoudende groei. We zijn nu niet alleen verzekerd van de hoogwaardige dienstverlening waaraan onze klanten gewend zijn, maar kunnen ze nu ook in Nederland en Europa op de lange termijn meer mogelijkheden bieden op het gebied van distributie, warehousing en Value Added Services."