Clicky


Renault verlengt contract transportmanagement met XPO Logistics

Renault verlengt contract transportmanagement met XPO Logistics
12-04-2016 11:04 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

LYON(F) - Renault zet zijn samenwerking met XPO Logistics voort: de constructeur verlengt het contract met XPO Logistics voor het transportbeheer voor het westen van Frankrijk nogmaals. XPO Logistics heeft voor Renault een complete oplossing op maat ontworpen voor aansturing van de goederenstromen en uitvoeren van LTL- en FTL-transporten.

Vanuit het platform in Tours - Parçay-Meslay (Indre-et-Loire) verzorgen speciale teams van XPO Logistics dagelijks het ophalen van auto-onderdelen bij de leveranciers van Renault en de dagelijkse levering aan de Renaultfabrieken in de Seinevallei. De teams beheren ook het retourtransport van de gebruikte vervoerhulpmiddelen en de transit van de auto-onderdelen via een XPO Logistics cross-dock.

De oplossing van XPO Logistics garandeert een grote flexibiliteit in het transportmanagement, waarbij kan worden ingespeeld op eventuele beperkingen bij de leveranciers en variaties in de volumes. Daarnaast streven Renault en XPO samen voortdurend streven naar optimalisering van de transporten tussen de verschillende vestigingen.

Fabien Ruelleu, Business Development Manager Automotive Solutions bij XPO Logistics, legt uit: “De teams van Renault en XPO Logistics hebben de afgelopen decennia een vertrouwensband opgebouwd, niet het minst op basis van resultaten die geheel beantwoorden aan de verwachtingen van deze belangrijke klant. Wij kunnen Renault een uitmuntende dienstverlening bieden dankzij onze ruime kennis van de automobielsector en de procedures bij Renault. Die kennis en serviceverlening groeit nog steeds, ook omdat onze experts voortdurend best practices met elkaar uitwisselen.”

Lutz Quietmeyer, General Manager Inbound Logistics Engineering bij Renault-Nissan Alliance in Europa, vult aan: “Wij zijn erg blij met onze samenwerking met XPO. We werken goed samen en zien dat onze samenwerking verbeteringen oplevert op zowel het gebied van service als van productiviteit. Zo kunnen we meteen inspelen op kansen voor structurele verbeteringen en innovaties.”