Clicky


Vernieuwd Mainport Magazine richt zich op alle havens

Vernieuwd Mainport Magazine richt zich op alle havens
04-04-2013 13:50 | Algemeen | auteur de redactie
ROTTERDAM - In een tijd dat het onrustig is in de tijdschriftenbranche beleeft Mainport Magazine juist zijn 'hergeboorte'. Het blad is vernieuwd en sluit daarmee beter aan op de veranderde wensen van de lezer. Belangrijkste punt daarbij is de verbreding naar buiten; traditioneel richt Mainport zich enkel op de Rotterdamse haven, dat is in de nieuwe vorm veranderd.

Er is meer dan Rotterdam
In toenemende mate is er bij de lezer namelijk interesse in de andere Nederlandse havens. Net als Rotterdam is er op veel plaatsen groei, waar bestaat die groei uit en waar kan men van elkaar leren. Op dit punt zoomt Mainport Magazine vanaf nu dus ook in op voorbeelden van buiten de grootste haven van Europa.

De menselijke maat
Daarnaast is er meer aandacht voor de mens achter de haven. De vergrijzing is voor de havens een grote bedreiging, al wordt dit tot op heden gemaskeerd door de crisis. Door meer aandacht te schenken aan de mensen uit de haven wordt het 'nice-to-know' gehalte verder verhoogd en het lezen aantrekkelijker gemaakt.

Hoofdredacteur Harald Roelofs: "De sector kampt met een imagoprobleem op de arbeidsmarkt. En dat terwijl het werken in de haven zo machtig mooi is. Het is allang niet vies meer om in de haven te werken, het werk is interessant en er komt veel techniek bij kijken. Mainport Magazine heeft ten doel deze boodschap over de bühne te krijgen. Met de vernieuwde formule hebben we daar een eerste aanzet voor gegeven."