Clicky


Mosaic del Sur vertrouwt op overzeese expertise van GEFCO

Mosaic del Sur vertrouwt op overzeese expertise van GEFCO
21-03-2013 10:43 | Algemeen | auteur de redactie
GEFCO heeft voor Mosaic del Sur een volledig op maat gemaakte internationale transportstrategie uitgewerkt waardoor de onderneming te allen tijde haar zendingen kan traceren. Dankzij deze strategie zijn de levertijden van deze Spaanse producent van decoratieve cement-, terrazzo- en zellige tegels aanzienlijk verkort.

Mosaic del Sur heeft GEFCO ingeschakeld voor het beheren van alle toeleveringsstromen vanuit Marokko en het verzorgen van exportzendingen naar Europa, de Verenigde Staten, Azië en het Midden-Oosten. GEFCO biedt de tegelfabrikant door middel van speciale online portals ook direct inzicht in de status en locatie van haar zendingen.

Sinds de oprichting in 2002 heeft Mosaic del Sur haar orderboek behoorlijk zien groeien en daarmee ook de eisen omtrent de levering van hun producten; klanten zaten namelijk steeds verder weg. Om deze ontwikkeling het hoofd te kunnen bieden, besloot de tegelfabrikant in 2004 om GEFCO in de arm te nemen. Vooral GEFCO’s internationale bereik en regionale expertise, alsmede de mogelijkheid om zowel inkomende als uitgaande goederenstromen te laten verzorgen, deden het bedrijf voor GEFCO kiezen.

Het bedrijf beoogde een oplossing te ontwikkelen om de import- en exportstromen te optimaliseren en tegelijkertijd de werkwijze te vereenvoudigen. GEFCO Spanje is samen met Mosaic del Sur aan de slag gegaan om een op maat gemaakte logistieke strategie op te zetten waarmee niet alleen voldaan kon worden aan de wensen van en beperkende omstandigheden bij de klant, maar waarin ook rekening werd gehouden met de verschillende kenmerken van iedere regio.

GEFCO haalt sinds 2004 de producten van Mosaic del Sur af bij haar fabriek in Tanger (Marokko) en verzorgt het transport naar Madrid, waar ze ingeklaard en geconsolideerd worden. Van daaruit worden ze per zee-, lucht- of wegtransport verzonden naar klanten in Europa, de Verenigde Staten, Japan en het Midden-Oosten. Daarbij wordt altijd gekeken welke vervoerswijze of -combinatie het meest geschikt is. Dankzij directe toegang tot GEFCO’s betrouwbare en efficiënte informatiesysteem blijft Mosaic del Sur voortdurend op de hoogte over de status van haar zendingen en kan het een zending in real time van deur tot deur volgen.

Volgens de huidige cijfers verzorgt GEFCO het transport van 1.800 ton goederen door de lucht en 4.000 colli over zee en over de weg, verdeeld over een totaal van 2.000 orders per jaar. Mosaic del Sur schat dat het voor iedere zending zeker een dag tijdwinst oplevert en voor zeevrachtzendingen zelfs een week. Dit alles is te danken aan het samenbrengen van alle logistieke activiteiten op één centraal punt in Madrid. Dankzij deze dienstverlening zijn de tegels over heel de wereld te vinden in hippe restaurants, boetiekhotels, bekende luxe hotelketens en woningen.

Een lang samenwerkingsverband gebaseerd op hoge professionele standaarden en service op maat
Mosaic del Sur hecht veel waarde aan de kwaliteit van zowel de onderlinge werkrelatie als de dienstverlening en precies om die reden werkt het bedrijf al zo lang samen met GEFCO.

"GEFCO heeft een transportstrategie geïmplementeerd die alle fases van onze toeleveringsketen omvat. Voor ons is ook het menselijke element erg belangrijk, aangezien onze zakelijke relatie gebaseerd is op vertrouwen en continuïteit: we werken dan ook al sinds 2004 samen met GEFCO. Om alles zo efficiënt en vloeiend mogelijk te laten verlopen, hebben we één enkel aanspreekpunt bij GEFCO. Van daaruit worden alle activiteiten gecoördineerd. Maar het grote verschil zit hem vooral in de accurate gegevensverstrekking door de operationele teams van GEFCO, de snelheid waarmee ze communiceren en hun uitstekende coördinatievermogen", zegt de oprichter van Mosaic del Sur, Pierre Babin.

GEFCO heeft Mosaic del Sur niet alleen ondersteund bij de uitbreiding van haar internationale activiteiten, ook is de omzet die GEFCO heeft gegenereerd met Mosaic del Sur verdubbeld sinds 2009. "De hoogwaardige kwaliteit van de producten van Mosaic en de efficiëntie van GEFCO’s logistieke dienstverlening hebben ons in staat gesteld een compleet nieuw marktsegment te creëren. De mogelijkheden voor verdere groei in de toekomst zijn aanzienlijk en divers. Of er vraag blijft naar dit type decoratie is echter wel van essentieel belang voor deze groei", zegt Juan Manuel De Cruz, Manager Overseas bij GEFCO Spanje.

Overzeese en overlandexpertise voor een optimale klantbediening
Met zijn overzeese dienstverlening biedt GEFCO, specialist op het gebied van internationaal transport, zijn klanten optimale, op maat gemaakte door-to-door transportoplossingen via zee- en/of luchtvracht naar meer dan 300 bestemmingen in 100 landen. Het heeft vestigingen op vijf continenten en beschikt over een betrouwbaar internationaal netwerk van depots en partners. GEFCO biedt inbound logistiek naar productiefaciliteiten en outbound logistiek wanneer de productiefase voltooid is. Om te beschikken over een volledig en concurrerend werelddekkend dienstenaanbod, levert GEFCO ook diensten met toegevoegde waarde zoals fiscale en douanevertegenwoordiging, (tijdelijke) opslag, en het gereedmaken van orders.