Clicky


Rutges Cargo Europe investeert in Pharma Transport

Rutges Cargo Europe investeert in Pharma Transport
24-02-2016 14:00 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

SCHIPHOL - Afgelopen week heeft Rutges Cargo Europe een nieuwe stap gezet in de verdere specialisatie in Pharma Transport. Om nog beter in te kunnen spelen op de actuele vraag in de markt en specifieke klantbehoeften is er geïnvesteerd in een nieuwe combinatie. De speciale con-figuratie van de trailer is tot stand gekomen op basis van de laatste technische ontwikke-lingen en de wensen en eisen van een aantal toonaangevende opdrachtgevers.

Trailer volgens de laatste normen en klantwensen

Er is gekozen voor een Schmitz Cargobull double-stock trailer welke is uitgerust met een Thermo King SLx-e Multitemp koelunit. In combinatie met een flexibel te plaatsen scheidingswand kun-nen er meerdere compartimenten worden gecreëerd met ieder zijn eigen specifiek gereguleerde temperatuur. De trailer is volgens de klantwensen gekalibreerd conform EN-normen 13486 en 12830 op diverse temperaturen in de range van -20 tot +25 graden Celsius, met een maximale afwijking van 0,5 graad Celsius.

Joris van der Wansem (Operations Director Rutges Cargo Europe): "Door het gebruik van telema-tica is er real-time inzicht in de temperaturen in de diverse zones in de trailer, voor zowel de chauffeur, de planning als de meldkamer die de ritten 24/7 monitort. Om de ontvangers direct inzicht te geven in het temperatuurverloop gedurende de rit is er een on-board printer gemon-teerd. De trailer wordt in heel Europa ingezet voor het transport van medicijnen volgens de GDP-richtlijnen"

Mercedes-Benz Actros met Nederlandse chauffeurs

De nieuwe trailer is gekoppeld aan een nieuwe Mercedes-Benz Actros trekker. Van der Wansem: "Vanwege de positieve ervaring met de Mercedes-Benz Actros EURO 6 trekkers in de vloot en de prettige relatie met Mercedes-Benz Roelofarendsveen, was het voor ons een logische keuze om bij dit merk te blijven."

Naast diverse veiligheidsvoorzieningen zoals Lane Departure Warning en Adaptive Cruise Control is de auto uitgerust met Predictive Powertrain Control (PPC). Het PPC systeem werkt als een ‘vooruitziende’ snelheidsregeling. Door rekening te houden met het profiel van het komende terrein kan het verbruik verder geoptimaliseerd worden. Ook deze Actros is weer voorzien van het Fleetboard systeem wat zowel de chauffeur als de planning door middels van een rapportage inzicht geeft in het brandstofverbruik, rijgedrag en het gebruik van de aanwezige hulpsystemen.

Van der Wansem: "Ook de trekker is aangesloten op ons telematica platform, waardoor er real-time inzicht is in de status en positie van het voertuig. Hierbij hebben we tevens de mogelijk-heid om de vrachtbrieven en bijbehorende documenten in te scannen zodat deze direct beschik-baar zijn voor ons op kantoor en voor de klant."

Rutges Cargo Europe kiest ervoor om uitsluitend met Nederlandse chauffeurs te werken die con-form GDP, TAPA en klant specifieke wensen zijn getraind. Op deze manier komt de standaard voor kwaliteit en service op een nog hoger niveau te liggen.

Klaar voor de toekomst

Naast deze nieuwe combinatie worden er op dit moment nog een aantal nieuwe voertuigen voor nationaal en internationaal Pharma Transport opgebouwd voor Rutges Cargo Europe. De komen-de maanden worden deze voertuigen aan de bestaande vloot toegevoegd. Uiteraard voorzien van de vernieuwde huisstijl.