Clicky


G.SNEL investeert in wagenpark met tien trekkers en twee bakwagens

G.SNEL investeert in wagenpark met tien trekkers en twee bakwagens
22-01-2016 17:37 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

WOERDEN - Logistiek dienstverlener G.SNEL in Woerden heeft voor de uitbreiding van haar Benelux transportnetwerk gekozen voor de aanschaf van tien trekkers van het merk MAN en twee DAF bakwagens. De investeringen zijn noodzakelijk voor de uitbreiding van het wagenpark.

Fijnmazig eigen netwerk

Het fijnmazige Benelux netwerk van G.SNEL vraagt om een allround distributietrekker met ruimte en comfort voor de chauffeurs. De combinaties gaan met tientallen adressen op pad wat een gemakkelijke in- en uitstap van de cabine vraagt. Tegelijk rijden de trekkers ook op lange afstanden naar België en Luxemburg. Alle aangeschafte MAN trekkers zijn goedgekeurd voor toepassing als LZV trekker.

G.SNEL rijdt al met meerdere van deze Ecocombi’s in dubbele city-trailer-uitvoering. De LZV of Ecocombi vormt een duurzaam alternatief doordat er meer volume vervoerd wordt met minder trekkende eenheden. Voor distributie in de binnenstad zijn de LZV combinaties eenvoudig op te delen in kleinere citytrailers. Alhoewel er voor stedelijk gebied zoveel mogelijk op city-trailers ingezet wordt is een bakwagen in veel gevallen onontkoombaar. Zeker bij webshop-leveringen naar consumenten.

Dag/nacht inzet

Naast een dag-inzet in het distributienetwerk worden de auto’s ook in de nachtdistributie ingezet. Door deze dubbele inzet draaien de trekkers extra uren wat interessant is voor de exploitatie van de trekkers. De dubbele inzet van de auto’s vragen ook flexibiliteit van de trekkers en hun inrichting. De chauffeurs moeten snel en eenvoudig hun stoel, stuur en spiegels kunnen wijzigen naar hun persoonlijke instellingen.

Uitgebreide testen op brandstofverbruik

G.SNEL heeft voorafgaande aan de keuze van het merk met vijf verschillende merken uitgebreide testen gedaan binnen het distributienetwerk en nachtdistributienetwerk van G.SNEL. Brandstofverbruik, veiligheid en comfort voor chauffeurs waren naast de investering en de verwachte kostprijs per kilometer doorslaggevend. Bij de metingen op brandstofverbruik is ook een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de dag en de nacht inzet. De gekozen merken MAN en DAF kwamen daarin als beste naar voren. De beoordeling van de chauffeurs heeft ook een belangrijke rol gespeeld. Het overzicht vanuit de bestuurderspositie is in stadsdistributie is bij G.SNEL van wezenlijk belang.

MAN

Voor de trekkers is gekozen voor de MAN TGS 18.400 BLS Euro 6 met een LX cabine variant. De auto kenmerkt zich door een lage instap wat door de chauffeurs als zeer prettig wordt ervaren. Het geluidsniveau in de cabine is tijdens het rijden aangenaam laag en draagt bij aan een ontspannen rit.

DAF

De bakwagens die G.SNEL aan het wagenpark gaat toevoegen zijn van het type CF 290 FA Silent.

De DAF CF kenmerkt zich door zijn veelzijdigheid, hoge inzetbaarheid, lage operationele kosten en ultiem chauffeurs comfort. Extra duurzaamheid in de Silent 72dbA uitvoering, veiligheid door zijn wendbaarheid en goed zicht rondom. Voor de chauffeur een lage cabine instap, ACC Adaptive Cruise Control en LDWS Lane Departure Warning System.

Trailers

Naast investering in getrokken materiaal investeert G.SNEL ook in getrokken materiaal waaronder tien trailers, vier city-trailers en nog eens twee complete LZV combinaties.