Clicky


XPO Logistics verlengt contract met General Motors

XPO Logistics verlengt contract met General Motors
19-01-2016 16:37 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

LYON - General Motors UK Ltd bestendigt zijn duurzame relatie met XPO Logistics door een contractverlenging van drie jaar voor de distributie van Vauxhall auto-onderdelen voor de vervangingsmarkt in het Verenigd Koninkrijk. De samenwerking tussen de twee bedrijven duurt reeds sinds meer dan 15 jaar.

Vanwege het onafgebroken succes van XPO Logistics’ Night Distribution Service, met dagelijkse leveringen ‘buiten de werkuren’ aan een netwerk van 330 Vauxhall verkooppunten verspreid over het Verenigd Koninktijk, kon Vauxhall op de volledige steun van zijn moederbedrijf rekenen.

Het contract betreft hoofdzakelijk de orderverzameling, de routebepaling en het vervoer van bestellingen vanuit het National Parts Distribution Centre van Vauxhall in Chalton bij Luton voor rechtstreekse distributie naar retailers via XPO Logistics’ vaste multi-user netwerk. De werking zorgt ervoor dat essentiële onderdelen die retailers vóór 4 uur ’s middags bestellen de volgende morgen vóór 8 uur worden geleverd.

"XPO Logistics houdt permanent een zeer hoog serviceniveau aan en biedt een uiterst flexibele dienstverlening, waardoor wij ons dealernetwerk een efficiënte, just-in-time oplossing kunnen brengen voor de distributie van onderdelen," zegt Peter Durham, Warehouse Operations Manager bij Vauxhall Motors.

"De aanpak steunt op een reeks hoogwaardige diensten en veilige toegang tot een geïntegreerd IT-systeem waarmee het Vauxhall team dag en nacht over vitale informatie in verband met de leveringsstatus van bestellingen kan beschikken. Gezien onze uitstekende relatie met XPO Logistics en de bewezen, betrouwbare service waren wij zeer verheugd met de verlenging van dit contract."

Voor de contractverlenging heeft XPO Logistics geïnvesteerd in nieuwe deklaad-schaarliften die in de distributiehub van Chalton staan opgesteld. Dit vergemakkelijkt het gebruik van dubbeldekstrailers, met verbeterde leverprestaties en minder CO2-uitstoot.

Bij de diensten met hoge toegevoegde waarde horen ook het sorteren van retourzendingen en het afvalbeheer. Via XPO Logistics’ speciaal ontworpen SHARPNet webportaal krijgen Vauxhall retailers realtime toegang tot de informatie die ze nodig hebben. Deze technologie maakt het ook mogelijk voor dealers om efficiënt retourzendingen in te geven – een volledig traceerbare oplossing via een eenvoudig te beheren systeem.