Clicky


DHL Express investeert ruim 3 miljoen euro in vernieuwing van Service Center in Apeldoorn

DHL Express investeert ruim 3 miljoen euro in vernieuwing van Service Center in Apeldoorn
16-11-2015 13:32 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

APELDOORN - Het Service Center van DHL Express aan de Antillen 19 in Apeldoorn is voor ruim 3 miljoen euro volledig vernieuwd en uitgebreid. De vestiging werd op vrijdag 13 november in het bijzijn van een honderdtal klanten en relaties uit de regio waaronder BASF, Akzo Nobel Technology & Engineering en Eijkelkamp Soil en Water geopend door Michiel Greeven, algemeen directeur van DHL Express in Nederland.

De verbouwing was nodig om de groei aan te kunnen. Het Service Center, zoals de sorteercentra van DHL Express worden genoemd, beslaat ruim 1.500 m2 loods en 500 m2 kantoor.

Het pand heeft een automatische sorteerinstallatie en wordt voorzien van energiebesparende en milieuvriendelijke installaties. Het zal de uitvalsbasis vormen voor 100 medewerkers die met zo’n 36 bestelwagens, bakwagens en parcycles (speciale bakfiets voor de binnenstad) klanten in de regio Gelderland en het zuiden van Overijssel, zullen bedienen. Dagelijks worden in het Service Center 3.000 tot 3.500 pakketten verwerkt.

Onderdeel van internationaal investeringsprogramma

DHL Express is volop bezig met het grootste investeringsprogramma sinds het zich veertig jaar geleden in Nederland vestigde. In de komende tijd wordt 45 miljoen euro geïnvesteerd in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk. In totaal zullen zeven nieuwe vestigingen worden gebouwd en twee volledig worden uitgebreid en vernieuwd. De vestiging op Schiphol werd vorig jaar al aangepakt. In het wereldwijde expresnetwerk lopen de huidige investeringen in de honderden miljoenen.

Investeringen met het oog op groeiverwachtingen

De tien Service Centers van DHL Express in Nederland verwerken momenteel drie keer zoveel zendingen als amper 10 jaar geleden. De groeiverwachtingen gaan uit van nog eens een verdubbeling in de komende tien jaar. Om deze aantallen te kunnen blijven verwerken, moet het netwerk worden uitgebreid. Die uitbreiding biedt tevens de mogelijkheid innovaties te introduceren, die de processen efficiënter zullen maken en productiemiddelen duurzamer. Hierdoor kunnen de koeriers eerder op pad en nemen klanten hun pakketten eerder op de dag in ontvangst.

Innovatief netwerk

DHL Express legt zich toe op internationale, tijdkritische expreszendingen. De vestiging in Apeldoorn maakt onderdeel uit van het internationale netwerk van DHL Express, waarmee vanuit de regio alle belangrijke zakencentra in de wereld binnen 24 uur bereikt worden.

Shop voor particulieren

Het vernieuwde Service Center huisvest tevens een shop, waar ook particulieren welkom zijn. Naast de veelal zakelijke klanten biedt DHL Express sinds kort namelijk ook particulieren de gelegenheid om heel eenvoudig expreszendingen wereldwijd te versturen tegen een aantrekkelijk tarief. Onder de naam DHL EXPRESS EASY gaat een expreslevering in één tot enkele dagen de wereld over. De shop biedt alle diensten op dit vlak.