Clicky


DHL Express kondigt tariefverhoging voor 2016 aan

DHL Express kondigt tariefverhoging voor 2016 aan
25-09-2015 11:05 | Financieel | auteur Redactie [FE]

SCHIPHOL - DHL Express, de internationale expresvervoerder, heeft vandaag wereldwijd een algemene gemiddelde prijsstijging aangekondigd die ingaat op 1 januari 2016. In Nederland zal de gemiddelde prijsstijging 3,9% bedragen voor alle expresproducten.

“DHL Express is toegewijd aan het leveren van waarde aan klanten over de hele wereld”, zegt Ken Allen, CEO van DHL Express.

“Onze jaarlijkse prijsstijging stelt ons in staat om te blijven investeren in ons internationale Time Definite netwerk en de kwaliteit van onze service hoog te houden. De grootste investeringen die we in 2015 hebben aangekondigd zijn nieuwe hubs in Brussel en Singapore, en een uitbreiding van de hub in Cincinnati die geldt als draaischijf voor de VS. Ook blijven we investeren in het Midden-Oosten en Afrika waar ons netwerk onovertroffen is. We voegen vrachtvliegtuigen toe specifiek om de verbindingen tussen continenten verder te verstevigen. Zeker zo belangrijk zijn onze aanzienlijke investeringen in onze medewerkers met ons Certified International Specialist-programma gericht op het bewerkstelligen van een waanzinnig klantgerichte cultuur bij DHL. Al deze maatregelen zijn erop gericht onze klanten succesvol te verbinden met hun internationale partners.”

Over specifieke investeringen in Nederland zegt Michiel Greeven, Managing Director van DHL Express in Nederland, het volgende: “In Nederland hebben we dit jaar het grootste investeringsprogramma aangekondigd sinds we ons veertig jaar geleden hier vestigden. In de komende tijd wordt 45 miljoen euro geïnvesteerd in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het netwerk. In totaal zullen zeven nieuwe vestigingen worden gebouwd. Drie bestaande vestigingen zijn vernieuwd en uitgebreid. Met die uitbreiding worden tevens innovaties geïntroduceerd, worden processen efficiënter en productiemiddelen duurzamer gemaakt."

DHL Express past jaarlijks zijn prijzen aan, rekening houdend met de inflatie en andere kostenstijgingen in elk van de meer dan 220 landen en gebieden die het bedient. Prijsaanpassingen variëren van land tot land, afhankelijk van lokale omstandigheden en gelden, binnen contractuele afspraken, voor alle klanten.