Clicky


CRMWaypoint helpt Van Vliet Trucks Holland in tien dagen aan beter klantoverzicht

CRMWaypoint helpt Van Vliet Trucks Holland in tien dagen aan beter klantoverzicht
10-09-2015 09:56 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

HILVERSUM - CRMWaypoint, het grootste kenniscentrum van Salesforce in Nederland, heeft in tien dagen de Salesforce Sales Cloud uitgerold bij Van Vliet Trucks Holland bv, een internationale aanbieder van nieuwe en gebruikte trucks. Met de implementatie door middel van een snelle Fastway10-methode, een methode die CRMWaypoint speciaal ontwikkeld heeft voor kleinschalige projecten, hebben de sales- en onderhoudsmedewerkers van Van Vliet Trucks nu altijd en overal ter wereld hun klantgegevens up-to-date.

Van Vliet Trucks Holland bv levert voornamelijk aan bedrijven in emerging markets, zoals Afrika en Zuid-Amerika. Dit gebeurt vanuit het hoofdkantoor in Nederland, waar ruim honderd medewerkers werkzaam zijn, en met een uitgebreid wereldwijd partnernetwerk.

Het accountmanagement bij Van Vliet bestaat door het internationale karakter van het bedrijf voornamelijk uit inside sales. Dat wil zeggen dat een sales- of onderhoudsmedewerker regelmatig telefonisch contact heeft met zijn klanten en eens in de zoveel tijd de regio bezoekt. Om dit proces te stroomlijnen en efficiënter te maken, heeft de leverancier van trucks gekozen voor Salesforce Sales Cloud. CRMWaypoint hielp Van Vliet met de implementatie.

Fastway10

Van Vliet heeft voor Salesforce gekozen, omdat het bedrijf geen maatwerkoplossing meer wilde, maar een standaardpakket dat gemakkelijk met applicaties uit te breiden is. Daarnaast moest de oplossing goede mobiele ondersteuning bieden, zodat de medewerkers overal te wereld ook hun data gemakkelijk via een smartphone kunnen benaderen. Na het op orde brengen van de database, heeft CRMWaypoint in tien dagen de implementatie kunnen voltooien.

Ton van der Meer, CEO en oprichter van CRMWaypoint legt uit: "Voor kleinschalige projecten of opdrachten die in korte tijd moeten worden opgeleverd, hebben wij de zogeheten Fastway10-methode. In tien werkdagen zorgen onze consultants door middel van een agile methodiek voor begeleiding van het gehele traject, van workshops en datamigratie tot on-site trainingen. En dat alles tegen een fixed price. Voor Van Vliet was dit een ideaal en snel traject, waarbij ze geen hinder hebben ondervonden van ingewikkelde implementatietrajecten."

Automatiseren

Sales- en onderhoudsmedewerkers van Van Vliet hebben nu een centraal beeld van al hun klantgegevens. Bovendien kunnen ze binnenkomende aanvragen nu beter analyseren en opvolgen. "We zien precies via welk kanaal de aanvragen binnenkomen en wat de slimste vervolgactie is. Onze medewerkers moeten veel pannetjes op het vuur houden. Door veel taken te automatiseren wordt er minder vergeten en behalen we betere resultaten. Bovendien kunnen we nu analyseren welke vervolgacties succesvol zijn en welke medewerkers goed presteren", stelt Bob van der Bijl, commercieel directeur bij Van Vliet.

In de toekomst wil Van der Bijl ook marketing automation inzetten. "We willen ons klantbestand nog beter segmenteren en elke relatie of prospect de juiste content bieden. Sommige klanten zijn alleen geïnteresseerd in trucks van bepaalde merken, of zoeken alleen voertuigen met het stuur aan de rechterkant. Met Salesforce en CRMWaypoint hebben we de juiste partner in huis om hier met ons verder over te denken en dit proces te optimaliseren."