Clicky


De Jong Zuurmond breidt wagenpark uit met bijzondere Meiller kippers

De Jong Zuurmond breidt wagenpark uit met bijzondere Meiller kippers
09-09-2015 13:28 | Trailers | auteur Redactie [FE]

BEESD - Drie nieuwe Meiller kippers zijn recentelijk in dienst genomen door De Jong Zuurmond. Het bedrijf zet de bijzondere thermo geïsoleerde asfaltkippers in voor het onderhoud van Nederlandse (snel)wegen.

Bij het storten van asfalt is de temperatuur van het asfalt een belangrijke factor voor het leveren van een perfect wegdek. Om de kwaliteit van het asfalt nog beter te bewaken, koos De Jong Zuurmond voor deze Meiller asfaltkippers op advies van hun bedrijfswagendealer ROSIERVANDENBOSCH.

Veilig en betrouwbaar

Gerrit Zuurmond, directeur van De Jong Zuurmond, is enthousiast over zijn nieuwe aanwinst in het wagenpark: "De meettechniek in deze kippers is zeer precies. Op vijf verschillende punten in de kipperopbouw wordt per minuut de temperatuur gemeten. Via het Meiller Smartboard houdt onze chauffeur de gemiddelde temperatuur in de gaten. Ook op kantoor kunnen wij de temperatuur monitoren, omdat het ingebouwde telematica systeem de gegevens met GPS positie via internet doorstuurt. Zo zorgen wij voor een asfaltlaag die in optimale conditie is, om weggebruikers een veilig en betrouwbaar wegdek te kunnen garanderen".

Onconventionele techniek

De Meiller kippers vallen op aan de buitenzijde door de bijzondere vorm. Ze zijn door de eigen spuiterij van ROSIERVANDENBOSCH in de huisstijlkleuren van De Jong Zuurmond gespoten wat hun voorkomen extra krachtig maakt. De binnenzijde is alles behalve conventioneel. Ton de Graaff, directeur van Meiller-importeur Just Drive Nederland, legt uit waarom. "Bij de nieuwe thermo geïsoleerde asfaltkippers is een stalen halfpipe-opbouw als basis gebruikt".

"Gekozen is voor staal, omdat na thermodynamische metingen bleek dat aluminium een te hoge thermische geleidbaarheid heeft. De halfpipe-opbouw is aan de buitenzijde compleet met een hydrofobe isolatiestof ingepakt, welke bestendig is tegen vocht en 200ºC hitte verdraagt. Van warmteverlies door koudebruggen is geen sprake, omdat deze systematisch worden verwijderd. De kap wordt standaard met een Meiller thermoschuifzeil afgedekt”.