Clicky


9292 nu bereikbaar via Whatsapp

9292 nu bereikbaar via Whatsapp
17-08-2015 16:02 | Algemeen | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - Klantcontacten gaan steeds vaker online via social media zoals Twitter en Facebook. 9292 merkt echter dat reizigers graag toch persoonlijker geholpen willen worden. De reisinformatiegigant startte daarom met een pilot om WhatsApp in te zetten als nieuw servicekanaal. Deze pilot is goed verlopen en 9292 heeft daarom besloten om dit kanaal definitief toe te voegen aan hun contactmogelijkheden.

Reizigers kunnen vanaf nu via WhatsApp (06-2892.9292) vragen stellen en/of opmerkingen aan 9292 sturen over het openbaar vervoer. 9292 beantwoordt vragen op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 uur.

De keuze om WhatsApp in te gaan zetten werd mede gemaakt omdat de dienst volledig kan worden geïntegreerd in het social media dashboard van OBI4wan, waarvan 9292 gebruik maakt. 9292 is een van de eerste bedrijven die WhatsApp professioneel inzet.

"We merken dat reizigers het niet altijd prettig vinden om hun vragen en opmerkingen ‘door de hele wereld’ te laten meelezen", zegt Stefan Hulman, Algemeen Directeur van 9292.

"De pilot die we hebben gehad is positief ontvangen door reizigers. We denken dat 9292 met WhatsApp veel potentie heeft als servicekanaal". Hulman benadrukt dat via WhatsApp geen reisadviezen gegeven worden.

"Om goede reisadviezen op maat te kunnen geven is veel specialistische kennis nodig. Daarvoor hebben we ons Call Center. WhatsApp leent zich volgens ons echter prima voor consumentenservice."