Van Wijngen Transport Breda failliet: maar gaat al verder als Van Wijngen Internationaal

Van Wijngen Transport Breda failliet: maar gaat al verder als Van Wijngen Internationaal
04-01-2013 15:39 | Faillissementen | auteur Marcel van der Voort
BREDA – Het doorstartrecord wat betreft failliete transportbedrijven in 2013 staat voorlopig op naam van Van Wijngen Transport in Breda. Het faillissement is weliswaar op woensdag 2 januari uitgesproken, maar het bedrijf werkt net twee dagen later al verder als Van Wijngen Internationaal BV.

"De reden van het faillissement is de crisis. Net als bij zoveel andere transportbedrijven die failliet gaan", stelt directeur Martien Van Wijngen. "Mijn bedrijf bestond al sinds 1995. Het ging goed totdat de crisis begon", praat de baas van het transportbedrijf aan Hazeldonk 6467 verder.

Chauffeurs reageren goed
"Er werken bij mij 100 personen. Ze reageren goed op het nieuws van het failissement, omdat we gewoon verder gaan", klinkt het.

Officieel is de doorstart nog niet, daarvoor moet curator mr. J. Velenturf eveneens uit Breda, eerst toestemming vragen aan rechter-commissaris mr. E. Raaijmaakers-Rottier van de rechtbank Zeeland-West-Brabant.

4 jaar ellende
Van Wijngen: "Ik verwacht dat het goed komt en ben er met de curator over bezig. Natuurlijk kan de curator het blokkeren, maar dan stop ik na die 4 jaar ellende."

Vooruitlopend op groen licht is de transportondernemer al verder gegaan via het volgens hem al bestaande Van Wijngen Internationaal. Er is zelfs al een website met die naam in de lucht, maar die geeft niet veel meer dan contactgegevens prijs.

Van 150 naar 80 wagens
"Wij hebben eerst met 150 wagens gereden. Dat is al teruggegaan. Nu gaat het verder met 80 wagens. Ik verwacht dat iedereen kan blijven werken."

Maar wat gaat hij dan veranderen om een nieuw faillissement te voorkomen? Van Wijngen: "Ik ga meer geld vragen aan de opdrachtgevers, als ze dat willen. Ik sta onder druk van het voormalige Oostblok. Het slimste voor mij zou uitvlaggen zijn naar één van die landen, maar dat wil ik niet."

Geen Oost-Europeanen
"Evenmin wil ik chauffeurs uit Oost-Europa bij mij aan het werk zetten. In elk geval zal ik nog beter mijn best doen en ervoor zorgen dat het gaat lukken", meldt hij tenslotte.

Er is vrijdagmiddag geprobeerd om mr. J. Velenturf te interviewen, maar die heeft helaas nog geen reactie gegeven.

Auteur: Marcel van der Voort
Rijverboden
Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier