Nieuw D-TEC 45ft chassis voor Samskip Van Dieren Multimodal

Nieuw D-TEC 45ft chassis voor Samskip Van Dieren Multimodal
26-06-2015 16:33 | Trailers | auteur De Redactie

KESTEREN - Op 24 juni 2015 heeft Samskip Van Dieren Multimodal B.V. het eerste D-TEC chassis voor 45ft containers afgenomen. ‘We hebben voor D-TEC gekozen vanwege het lage eigen gewicht van het chassis en de goede prijs-kwaliteitsverhouding’, aldus Tim van der Roest, Fleet Manager bij Samskip Van Dieren.

Samskip Van Dieren is een dochteronderneming van het Rotterdamse Samskip Multimodal B.V. Samskip Multimodal is gespecialiseerd in multimodaal vervoer binnen Europa. Hiervoor maakt ze gebruik van onder andere eigen schepen, containers, wagons, trucks, trailers en containerchassis. Daarnaast beschikt ze over een eigen railterminal in Duisburg.



Minder schade rijden

Bij het plaatsen van de order gaf Samskip Van Dieren D-TEC de uitdaging mee om het risico op schade te beperken. Bij de huidige chassis van 45ft komt het zeer regelmatig voor dat er schade wordt gereden aan de truck en/of laaddock. "Eén van de belangrijkste oorzaken van schade is dat in veel gevallen de vergrendelpennen aan de voorzijde van de trailer niet teruggezet worden in de juiste positie.

D-TEC heeft hier op ingespeeld door de vergrendeling zo te construeren, dat de vergrendeling niet open kan blijven staan. De schade aan deuren van laaddocks wordt voorkomen, doordat bij het achteruitrijden het chassis automatisch zakt naar een tweede rijhoogte, waardoor de container tegen de ramp rijdt in plaats van door de laaddeur", legt D-TEC-directeur Gerrit van Vlastuin uit.

1 liter dieselbesparing per 100 kilometer

D-TEC richt zich verder bij nieuwe ontwerpen altijd op lage gebruikskosten. "Elke 1.000 kilo die een chassis lichter is, levert 1 liter dieselbesparing per 100 kilometer op", aldus Van Vlastuin, die dit baseert op cijfers van onder andere de NEA. "Dit lichte gewicht realiseren we door een slim ontwerp en door gebruik te maken van kwaliteitsstaal met een hoge sterkte. Ook dit nieuwe 45ft chassis weegt nog geen 3800 kg en is hiermee ook het lichtste 45ft containerchassis in de markt."



Eenvoud voorop

Daarnaast legde Samskip Van Dieren bij D-TEC de vraag neer voor een licht en robuust 45ft containerchassis. Deze vraag sloot goed aan bij de uitgangspunten van D-TEC rondom de ontwikkeling van de S-line containerchassis. Deze chassis staan bekend om hun lichte gewicht, robuuste vormgeving en eenvoudige bediening. Eenvoud staat dan ook voorop bij D-TEC, zowel in constructie als in bediening. De containerchassis bevatten daarom weinig servicedelen en als gevolg daarvan zijn de onderhoudskosten laag.



Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Truckoccasions

Rijverboden