Clicky


Traditie en innovatie hand in hand tijdens klantenevent Kuehne + Nagel

Traditie en innovatie hand in hand tijdens klantenevent Kuehne + Nagel
22-06-2015 16:23 | Bedrijfsnieuws | auteur Tine van Knijff- van Hijum

UTRECHT - De Nederlandse topklanten van Kuehne + Nagel hebben op een uniek evenement in Utrecht het nieuwste van het nieuwste in de wereld van Innovatie & Logistiek te zien gekregen, tijdens presentaties, rondleidingen en demonstraties.

De succesvolle geschiedenis van logistiek dienstverlener Kuehne + Nagel kwam uitgebreid aan bod in het plenaire programma. Otto Schacht, Executive Vice President Zeevracht bij Kuehne en Nagel International AG, licht in zijn presentatie toe hoe Kuehne + Nagel de Nederlandse markt ziet: "Het belang van Nederland voor ons netwerk, onze strategie en onze toekomst is duidelijk. Wij zagen zestig jaar geleden kansen in deze markt en hebben ons sindsdien gefocust op het ontwikkelen van oplossingen voor onze klanten in dit fascinerende land."



Jubileum Containerplein

Op het terrein was voor deze gelegenheid een Jubileum Containerplein gebouwd. Daar stond de unieke Kuehne + Nagel jubileumcontainer als futuristische tentoonstellingsruimte opgesteld, met daarbinnen vier multimedia stations. Uitgebreide informatie over de geschiedenis van het bedrijf, de dienstenportefeuille, de innovaties en de carrièremogelijkheden bij de Kuehne + Nagel Groep werden daar getoond.

Ook was het mogelijk om het Kuehne + Nagel Innovation Lab te bezoeken. Hier werden acht demonstraties gegeven die de gasten alles lieten zien over de innovatieve mogelijkheden in logistieke dienstverlening. Onder deze demonstraties was een Warehouse Oculus Rift beleving, een Heftruck simulator, een toelichting bij Truck platooning en een geavanceerd Track & Trace systeem.

Hoogbouwopslag

Als derde onderdeel binnen het eventprogramma werden de bezoekers uitgebreid rondgeleid in het Kuehne + Nagel Warehouse in Utrecht. Hier wordt met state-of-the art technologie en processen gewerkt, wat via zeven zogenaamde ‘points-of-interest’ werd toegelicht door ervaren tour-guides in het Warehouse. Logistieke innovatie op gebied van onder andere Hoogbouwopslag en Automatic Layer picking konden van dichtbij bekeken worden.

Innovatie centraal in logistieke dienstverlening

Gereon Niemeier, Managing Director van Kuehne + Nagel Nederland zei: "Ons succes in Nederland is gebouwd op een sterke klantfocus, het leveren van diensten met een hoge kwaliteit, teamspirit en toewijding van onze medewerkers. In het huidige dynamische bedrijfsklimaat zijn we continu bezig met innoveren en met het ontwikkelen van op de toekomst georiënteerde oplossingen voor onze klanten."

Over Kuehne + Nagel

Met meer dan 63.000 medewerkers op ongeveer duizend locaties in meer dan honderd landen is Kuehne + Nagel één van de toonaangevende internationale logistieke dienstverleners. Men richt zicht op zee- en luchtvracht, contractlogistiek en vervoer over land met een duidelijke focus op gebieden die een grote waarde toevoegen, zoals het IT-ondersteunende geïntegreerde logistieke aanbod.