Clicky


AirBridgeCargo is 2015 gestart met een tonnage groei van 20 procent

AirBridgeCargo is 2015 gestart met een tonnage groei van 20 procent
08-04-2015 09:19 | Zakelijk Nieuws | auteur De Redactie

AirBridgeCargo Airlines (ABC) heeft haar positie versterkt als één van de snelst groeiende luchtvrachtvervoerders ter wereld, door een toename van het vervoerde tonnage van twintig procent in het eerste kwartaal van 2015. Hiermee wordt de trend van de afgelopen jaren gecontinueerd.

Gedurende de periode van 1 januari tot en met 31 maart dit jaar, vervoerde ABC 103.816 ton op haar internationale netwerk waarbij klanten in Europa, de Verenigde Staten en Azië, via het knooppunt Moskou, met elkaar werden verbonden.

Denis Ilin, president directeur van AirBridgeCargo zei: "Twintig procent tonnage groei en 28 procent omzetgroei zijn uitstekende kwartaal resultaten.  Succesvol teamwerk in combinatie met een klantgerichte lange termijn strategie maakten het mogelijk deze resultaten te behalen. De ontwikkeling van ons route netwerk is gebaseerd op een snelle anticipatie op de continu wijzigende vraag van onze klanten. De klanten waardeerden deze flexibiliteit gecombineerd met een betrouwbare dienstverlening. Het inzetten van meer vervoerscapaciteit vanaf het begin van 2015 zorgde ervoor dat wij onze leidende positie niet alleen konden handhaven, maar zelfs nog konden versterken op onze belangrijkste markten in Europa, de Verenigde Staten en Azië, door met hogere frequentie van/naar deze gebieden te vliegen. Ook zijn wij in januari 2015 gestart met activiteiten vanuit Helsinki en gaan we bij de invoering van onze zomer dienstregeling van start in Los Angeles en Hanoi."

Door nieuwe bestemmingen toe te voegen en de verbindingen met het knooppunt Moskou te verbeteren is ABC in staat meerdere alternatieven aan te bieden aan haar internationale klanten. Op dit moment biedt de maatschappij geplande vluchten aan naar 26 bestemmingen in 14 landen, gebruikmakend van haar vloot die is gegroeid tot 14 Boeing 747 toestellen. ABC blijft bovendien investeren in haar personeel en heeft het aantal verkoopkantoren uitgebreid. Op dit moment worden klanten in 20 belangrijke steden wereldwijd ondersteund door een lokaal verkoopkantoor.

"Naast deze krachtige ontwikkelingen, zijn wij er ook op gericht om onze efficiency te optimaliseren, in ons netwerk, in onze interne bedrijfsprocessen en in onze bedrijfsvoering. Op deze manier hebben we de operationele kosten per landing met 20% zien dalen in het eerste kwartaal dit jaar", voegde Igor Telpukhovskiy, ABC’s financieel directeur toe.

In 2015 blijft ABC investeren in haar vloot, de kwaliteit van haar dienstverlening, haar route netwerk en haar internationale team van medewerkers, Daarnaast is er de sterke focus op kostenbeheersing en optimalisatie van bedrijfsprocessen.