TSR: nieuwe SI serie met een laadvermogen tot 150 ton

TSR: nieuwe SI serie met een laadvermogen tot 150 ton
23-02-2015 17:10 | Trailerbouwers | auteur De Redactie

TSR Special Trailers uit Gendt ontwikkelt met een kleine bezetting trailers voor zwaar transport. Deze opleggers worden in de eigen moderne werkplaats geassembleerd. Roy Kreuzen is binnen de organisatie verantwoordelijk voor de marketing.

Roy: “Een belangrijk deel van onze productie gaat naar Duitsland. Een ander deel verkopen we over heel de wereld. In Rusland, Zuid-Afrika en het Midden-Oosten hebben we met onze trailers een goede naam opgebouwd. Onze importeur in Chili is zeer enthousiast. Onze zwaarste uitvoering, een 10-assige hydraulisch gestuurde semi-dieplader, wordt in Chili succesvol ingezet door Ceta Transportes. In Europa zijn we gewend aan goede wegen, maar in Zuid-Amerika is dat heel anders. Toch zijn onze trailers ook geschikt voor die zware omstandigheden.”

De nieuwe SI-serie

Roy: “Onze klanten vragen steeds betere specificaties van onze producten. Laag, licht, grotere stuuruitslag, meer veerweg en een betere stabiliteit. Aan al deze vragen kunnen we voldoen met onze nieuwe SI-serie. SI staat voor Suspension Independent (onafhankelijke vering). De meeste systemen met onafhankelijke vering hebben twee draagarmen per wiel. Die draagarmen zitten dan allebei in de dwarsrichting onder de trailer. Bij onze DWS (Double Wishbone System) is de bovenste draagarm 90 graden gedraaid. Met als resultaat een kleinere verandering van de wielstanden bij inveren en veel ruimte voor een grote stuuruitslag.

Ook een brede en diepe gieksleuf is met de DWS vering mogelijk. Met de introductie van de SI-serie kunnen we opleggers met een veel hoger laadvermogen leveren. De SI kan enkel, dubbel of driemaal uitschuifbaar geleverd worden. De grootste uitvoering heeft 12 assen en een technisch laadvermogen van 150 ton. Met dit laadvermogen is de SI een serieus alternatief voor module-trailers geworden. Voor een betere gewichtsverdeling zijn meerdere configuraties mogelijk. Twee of drie assen kunnen als een dolly voor aan de nek worden gemonteerd. Gecombineerd met een hydraulisch beweegbare nek kan dan altijd met de juiste koppelingsdruk en een ideale gewichtsverdeling worden gereden.”

De 5.SOU.4I

Een korte proefrit begint bij de fabriek in Gendt. De 5-assige semi-dieplader is voorzien van 4 hydraulisch gestuurde assen en hydraulische vering. De straten op het industrieterrein staan vol met geparkeerde auto’s, maar de 5-asser stuurt er soepel tussendoor. In de bochten geen spoor van wringing. Dat belooft een goede levensduur van de banden. De hydraulische vering heeft een slag van 300 mm, 100 mm naar beneden en 200 mm omhoog.

Afhankelijk van de gekozen bandenmaat is een vloerhoogte vanaf 870 mm mogelijk. De wielen kunnen maximaal 57 graden sturen en dat maakt – in combinatie met afstandsbediening – dat de trailer gemakkelijk kan manoeuvreren. De laadvloer blijft onder alle omstandigheden vlak. Deze trailer werkt prettig voor de chauffeur en de solide bouwwijze voorspelt lage onderhoudskosten.

De SI-serie van TSR Special Trailers is degelijk geconstrueerd en afgestemd op vragen uit de markt.



Juridische Column

Verschillende brancheorganisaties hebben al aangekondigd dat het coronavirus gevolgen heeft voor de tarieven voor zee- en luchtvrachttransport van en naar China. Logistieke dienstverleners willen de kosten die zij als gevolg van het virus extra moeten maken doorbelasten aan hun opdrachtgevers, de handels- en productiebedrijven. Kan dat zomaar?


LEES VERDER
Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

NIEUWSBRIEF GEMIST?

Heeft u de nieuwsbrief van vandaag gemist?

KLIK HIER

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,788
Diesel1,472

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Foto's

Stuur uw foto's naar onze redactie, dan plaatsen wij deze voor u.

Truckoccasions

Rijverboden