Clicky


DPD Pakketservice en bol.com slaan de handen ineen

DPD Pakketservice en bol.com slaan de handen ineen
20-01-2015 13:28 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

BEST - DPD Pakketservice gaat bol.com ondersteunen als logistiek dienstverlener bij ‘verkopen via bol.com’. Met dit model biedt bol.com andere winkeliers in Nederland en België de mogelijkheid om via bol.com te verkopen. Dankzij de samenwerking kunnen de verkooppartners van bol.com vanaf begin februari eenvoudig hun verkochte artikelen versturen met DPD. Het sterke internationale netwerk van DPD in combinatie met de servicegerichtheid en een gunstige prijsstelling, zijn een goede aanvulling op de verzendmogelijkheden voor winkeliers die via bol.com verkopen.

“Onze jarenlange ervaring op de nationale en internationale B2B-markt, de focus op innovaties en het sterke logistieke netwerk hebben geholpen een totaalaanbod te creëren voor webshops. Wij zijn trots om hiervoor erkenning te krijgen vanuit de markt. Het verwelkomen van webshops als klant, zoals bol.com, laat ons zien dat we op de goede weg zijn,” aldus Robert van Straaten, Director Marketing & Sales van DPD Nederland.

Constante ontwikkeling

DPD streeft constante ontwikkeling en servicegerichtheid na om de e-commercemarkt zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. De afgelopen jaren maakte de pakketbezorger een start met de lancering van onder andere nieuwe bezorg- en retourmogelijkheden voor webshops en consumenten. De opbouw van een internationaal netwerk van afhaalpunten en de ontwikkeling van mogelijkheden voor webshopintegratie ondersteunde deze groei in de e-commercemarkt. Ook introduceerde DPD een online verzendservice en heeft het de proactieve bezorginformatie voor ontvangende klanten verder weten te optimaliseren.

Vooruit in 2015

Van Straaten vervolgt: “Ook in 2015 staan we zeker niet stil. In navolging van DPD in Groot-Brittannië en Duitsland verwachten we dit jaar onze Predict-service uitbreiden met Follow My Parcel. Hiermee wordt de consument niet alleen geïnformeerd over het tijdvak van één uur waarin de bezorging zal plaatsvinden. Het wordt dan ook mogelijk om de chauffeur realtime te volgen tot vijftien minuten voor de bezorging en om eventueel aanpassingen aan te brengen in de bezorging. Tevens onderzoeken we de mogelijkheden om ook voor retourpakketten die we bij consumenten thuis ophalen onze Predict-service te lanceren, zodat men niet meer onnodig hoeft te wachten. Uiteraard werken we ook hard aan de groei van ons internationale DPD ParcelShop-netwerk in Europa en worden de mogelijkheden voor webshopintegratie verder doorontwikkeld.”