Clicky


Chauffeurs onaangenaam verrast door parkeerkosten wegrestaurant

Chauffeurs onaangenaam verrast door parkeerkosten wegrestaurant
08-01-2015 15:40 | Transport | auteur Marcel van der Voort

VENLO - "Ik parkeerde afgelopen woensdagavond mijn vrachtwagen op het parkeerterrein van wegrestaurant Heiershoeve aan de Columbusweg 53 in Venlo. Normaal mocht ik gratis parkeren mits ik er at. Na het eten en douchen kreeg ik te horen dat er per 1 januari betaald moet worden", zegt een onaangenaam verraste chauffeur Marcel.

"Ik parkeerde daar om nachtrust te nemen. Er stonden weliswaar borden dat het parkeren minimaal 1 euro per uur met een maximum van 15 euro kost. Maar omdat de regeling van het vrijzetten van de parkeerkaart er was, ging ik toch naar binnen", vertelt hij verder.

"Na het eten kreeg ik te horen dat parkeren er vanaf 1 januari niet meer wordt vergoed. Dat ze mijn bonnetje niet meer op vrij kunnen zetten. En dat het van hogerhand is besloten", voegt Marcel eraan toe.

Laatste keer

"Dit was de laatste keer dat ik er was. Ik ga er niet meer naartoe. Hoewel het eten en de sanitaire voorzieningen voldoende zijn. Voor het eten en douchen ben ik tussen de 22 en 25 euro kwijt. En dan moet ik er ook nog eens 10 euro voor het parkeren bijbetalen."

"Ik heb andere chauffeurs gesproken. Die vinden het ook belachelijk. Ik vrees dat ze veel klanten gaan verliezen. De kelner was het met ons eens en stoorde zich ook aan de nieuwe regel. Van de serveerster merkte ik dat ze alle kritiek zat is."

"De volgende keer sla ik ze over en ga bij de concurrent eten, drinken en parkeren. Want ik kan ook naar een andere zaak in Venlo of truckstop Nobis in Asten doorrijden. Want ik vind dat ze dit niet kunnen maken."

Vervelend

"Ik vind dit vervelend", zegt Frank van wegrestaurant Heiershoeve als hij om opheldering wordt gevraagd. "Wij gaan dit merken. En zullen minder klanten gaan krijgen", verzucht hij.

"Wij zijn twee weken dicht geweest. En bij terugkomst zaten er plakkaten op de ramen met de mededeling dat er voor het parkeren betaald moet worden. Daar is door ons niks aan te doen. Dat is door hogerhand beslist. Door oliehandel Delek / Texaco in Breda."

"De meeste chauffeurs komen in deze situatie een keer, maken het mee. En ik denk dat we ze daarna niet meer terug zien."

En tenslotte: "Ze zeggen bij Delek dat het betalen van het parkeergeld nodig is om de kosten van het parkeerterrein eruit te halen."

Uiteraard heeft de nieuwsredactie van Transport Online gelijk om een reactie gevraagd bij Delek/Texaco. Jorinde Nieuwenhuis, marketing coördinator Texaco/Delek, belooft dat ze er vandaag nog op terugkomt.