Clicky


Havenbedrijf Rotterdam kiest Clockwork als online partner

Havenbedrijf Rotterdam kiest Clockwork als online partner
17-11-2014 10:01 | Haven Nieuws | auteur De Redactie

ROTTERDAM - Havenbedrijf Rotterdam N.V. heeft Clockwork, het digital engagement bureau van Ordina, gekozen als online partner. Clockwork gaat de online strategie van het Havenbedrijf helpen vormgeven en uitvoeren.

Het Havenbedrijf heeft de ambitie om de beste haven in zijn soort te worden en wil zijn online presence versterken door de belangrijkste doelgroepen voortaan vanuit één portaal te bedienen. Clockwork heeft daarom samen met het Havenbedrijf Port of Rotterdam Online (PoR Online) uitgewerkt, waarmee de online doelstellingen worden gerealiseerd. De diversiteit aan producten, diensten en websites komen samen in één consistente portaal. In het platform staat de gebruiker centraal, waarbij de vindbaarheid en de kwaliteit van de content een belangrijke rol spelen. Met één platform is bovendien de beveiliging beter beheersbaar en wordt het beheer ook veel eenvoudiger.

Clockwork gaat het Havenbedrijf helpen bij deze online vernieuwingsslag, niet alleen in haar websites, producten en services, maar ook in de manier van denken en doen in de organisatie. Vernieuwend is ook dat voor het platform open standaarden worden gebruikt. Clockwork heeft daarbij voor Drupal gekozen. Drupal is de erkende marktleider open source contentmanagementsysteem (CMS) en contentmanagementframework (CMF).

Stépan Breedveld, CEO Ordina: ”Het is mooi dat Clockwork het vertrouwen van het Havenbedrijf heeft gewonnen. Het Havenbedrijf is een gerenommeerd bedrijf met grote ambities. Vanuit onze missie Samen Duurzaam Innoveren ontwerpt Clockwork oplossingen die het leven van mensen makkelijker en aangenamer maken, waarbij technologie en ontwerp in het teken staan van gebruikers. Ordina is nauw betrokken bij de realisatie van het Havenmeester Management Informatie Systeem (HaMis) voor het Havenbedrijf. Door nu de online presence neer te zetten, zijn we ook voor de online omgeving van het Havenbedrijf actief.”

Thea de Vries, Manager Marketing Communications Havenbedrijf Rotterdam: “Met Port of Rotterdam Online hebben we een ambitieus plan ontwikkeld, waarmee we de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven als logistiek knooppunt en industriecomplex van wereldniveau kunnen versterken. Na een zorgvuldige Best Value-aanbesteding, waarbij een combinatie van prijs en kwaliteit bepalend zijn, hebben we voor Clockwork gekozen. Zij heeft laten zien dat ze als partner waarde kan toevoegen en onze online doelen en strategische plannen het beste kan omzetten in werkbare oplossingen.”