Clicky


Nieuwe MAN TGX met Schmitz-trailer voor Koller Transport

Nieuwe MAN TGX met Schmitz-trailer voor Koller Transport
29-10-2014 19:26 | M.A.N. | auteur De Redactie

AMERSFOORT - Koller Transport uit Amersfoort heeft onlangs een MAN TGX 18.360 BLS Euro 6 met XLX-cabine en een Schmitz-trailer in gebruik genomen. Het uit zestien voertuigen bestaande wagenpark bevat nu drie MAN-trekkers.

De MAN is geleverd door Roordink Bedrijfswagens in Barneveld en de Schmitz-trailer is geleverd door Bouwheer Zeewolde B.V. “MAN heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld”, zegt Marinus van Burgsteden, directeur van Koller Transport. “De betrouwbaarheid staat op hoog niveau en de onderhoudskosten zijn laag. De prijsstelling is gunstig en dat geldt eveneens voor het brandstofverbruik. Dat ervaren we vooral bij de twee MAN TGX-trekkers die we sinds 2009 en 2010 in gebruik hebben.”

In één keer goed

Koller Transport hecht ook aan onberispelijke service. Van Burgsteden: “In het transport kun je je geen misstappen permitteren. De marges zijn zo dun dat echt alles in één keer goed moet gaan. Service en onderhoud moeten daarom ook honderd procent in orde zijn. De ervaringen met MAN-dealer Roordink Bedrijfswagens zijn wat dat betreft heel goed. Niet voor niets zijn we al twintig jaar vaste klant.”

Familiebedrijf

Koller Transport is een familiebedrijf. De roots grijpen terug tot naar 1946, het jaar waarin C. Koller begon met vervoer van zand, grind en vee. In 1960 is zoon René in het bedrijf gestapt en is het bedrijf Fa. C. Koller & Zoon opgericht. Gaandeweg breidden het werk en het bedrijf zich uit. Er kwam opslag en warehousing bij.

Op industrieterrein De Isselt beschikt de onderneming over een warehouse van 5.500 vierkante meter. Van Burgsteden: “We verzorgen het hele traject voor onze klanten, die vooral in Nederland zitten. We rijden dan ook vooral in de Benelux en daarvan is ruim negentig procent van de ritten in Nederland. De vracht bestaat uit een grote diversiteit aan producten, van verpakkingsmateriaal tot constructies van staal. Onze chauffeurs en hun MAN’s leveren daaraan hun belangrijke bijdrage.’