Clicky


DHL opent 1000-ste servicepunt in Coop Ridderkerk en wijzigt naam in Parcelshop

DHL opent 1000-ste servicepunt in Coop Ridderkerk en wijzigt naam in Parcelshop
07-10-2014 13:42 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

UTRECHT - DHL Parcel heeft vandaag het duizendste servicepunt geopend in de Coop supermarkt in Ridderkerk. Tevens was dit het startsein voor het gebruik van de nieuwe naam voor de servicepunten. Die heten voortaan DHL Parcelshop. De opening werd verricht door Monique van der Voort, supermarktmanager van de Coop in Ridderkerk, samen met Hans Kraaijenbrink, Vice President e-Commerce van DHL Parcel.

Groeiend aantal Parcelshops

In een DHL Parcelshop kunnen klanten terecht om hun pakje op te halen of te verzenden. Daaronder ook retourzendingen voor online winkels. Vaak een uitkomst voor mensen die overdag niet thuis zijn. Tevens kunnen particulieren terecht voor het verzenden van hun pakje, binnen en buiten Nederland.

Hans Kraaijenbrink: “Het verheugt ons dat het duizendste servicepunt in een Coop wordt geopend. Twee sterke en bekende merken die samen het leven van onze klanten weer een stukje makkelijker maken. We breiden het aantal Parcelshops sterk uit met daaronder een groeiend aantal Coop supermarkten.”

Monique van der Voort: “Tijdens de ruime winkeltijden die er gelden bij de servicebalie van onze Coop kunnen onze klanten nu ook terecht voor het ophalen of retourneren van hun online aankopen. Dat past helemaal in de servicegedachte van Coop.”

Nieuwe naam

De opening van het DHL servicepunt in de Coop in Ridderkerk is ook het startsein voor de nieuwe naam Parcelshop. Eerder heetten de servicepunten ‘Servicepoints’. De nieuwe naam ‘Parcelshop’ sluit beter aan bij de bedrijfsnaam DHL Parcel, dé specialist in e-commerce. Bovendien is het de naam die DHL Parcel ook internationaal gaat hanteren voor zijn op- en afhaalpunten. 

Innovaties gericht op e-commerce

Nu al heeft 96 procent van alle Nederlanders een Parcelshop binnen een straal van vier kilometer van zijn of haar huis. Deze reeds aanzienlijke dekking wordt de komende tijd nog beduidend vergroot. De uitbreiding van het aantal Parcelshops is onderdeel van veelomvattende investeringen in innovaties die DHL Parcel in Nederland doet om het online winkelen te vergemakkelijken. De innovaties omvatten onder meer maandag- en avondlevering, Parcelstations (pakketkluizen), tijdvensterlevering en meer geavanceerde track- en trace-opties en e-mailnotificatie.