Clicky


Wehkamp.nl gaat met DHL zes dagen per week leveren

Wehkamp.nl gaat met DHL zes dagen per week leveren
29-08-2014 10:41 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

ZWOLLE - Vanaf 1 september breidt wehkamp.nl zijn servicepakket uit met een extra bezorgdag. Klanten die een bestelling doen op zaterdag of zondag kunnen voortaan hun pakket al op maandag bezorgd krijgen. Hiervoor heeft het grootste online warenhuis van Nederland onlangs aanvullende afspraken gemaakt met logistiek partner DHL Parcel. De bezorg- en retourservices, waaronder de 6-daagse bezorging, geldt voor nagenoeg alle producten van wehkamp.nl (circa 98% van het assortiment).

De 6-daagse bezorging is een uitbreiding van het bestaande bezorgservicepakket van wehkamp.nl, waarbij de klant zelf de keuze kan maken op welke dag, en binnen welk tijdvenster van maximaal vier uur het pakket bezorgd wordt. Hiervoor heeft de klant de keuze uit meerdere tijdvensters waarbij ook avondbezorging op 3 avonden per week tot de opties behoord. “We zien dat ongeveer 25% van al onze bestellingen in het weekend worden gedaan. Voorheen kon onze klant dan uit bezorgmomenten kiezen vanaf dinsdagochtend. Deze service geldt voor nagenoeg het totale assortiment van ruim 180.000 artikelen. Ik verwacht dan ook dat de toevoeging van maandag als extra bezorgdag veel klanten blij zal maken”, aldus Sander Bolmer, Manager Logistieke Ketenprocessen van wehkamp.nl.

Voor DHL is wehkamp.nl de eerste klant voor wie op de maandag bezorgd gaat worden. Wouter van Benten, CEO van DHL Parcel Benelux: “Gemak en flexibiliteit zijn belangrijk voor de consument. Daarom introduceren wij voortdurend nieuwe afleveropties: na tijdvensters is dat nu de maandaglevering. “

Uitdaging in retouren

Zowel grote als kleine artikelen kunnen gratis geretourneerd worden. wehkamp.nl gaat daarbij uit van het ‘hassle free’-uitgangspunt. Sander Bolmer: “Retouren horen wat ons betreft bij de online business. Als grote online fashionretailer moet je dit goed voor elkaar hebben. We vinden dan ook dat onze klanten een product zo makkelijk mogelijk terug moeten kunnen sturen. Zonder dat hij/zij daarbij moeilijke en tijdrovende handelingen moet uitvoeren als het printen van retourlabels.

De klant kan het pakket bij het DHL Parcelshop afgeven of we komen het gratis thuis ophalen op het moment dat de klant dat wenst.”  Parcelshops zijn essentieel in een verzendnetwerk voor consumenten.

Wouter van Benten: “Voor veel klanten is het een gemakkelijke oplossing. We breiden het aantal dan ook nog steeds uit. Binnenkort openen we de 1.000ste Parcelshop en dat aantal zal nog verder groeien.”

Foto's

  • DHL
    DHL