Clicky


Goodyear OTR sluit overeenkomst met London Gateway

Goodyear OTR sluit overeenkomst met London Gateway
26-08-2014 09:52 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

LONDEN - 28 Kalmar ESH-250-voertuigen voor containerverwerking bij London Gateway zijn uitgerust met Goodyear Off-The-Road (OTR-banden. De nieuwe banden zijn het gevolg van een 3-jarig contract tussen Goodyear en DP World London Gateway voor de levering van Goodyear OTR EV-3+-, EV-4A- en EV-4C Industrial-radiaalbanden.

London Gateway is de eerste haven die deze generatie in het Verenigd Koninkrijk is gebouwd en neemt een unieke positie in het logistieke landschap van het VK. Ze heeft de infrastructuur die nodig is voor de verwerking van de volgende generatie 'Ultra Large Container Ships' (ULCS), die tot 400 m lang zijn en meer dan 18.000 teu kunnen vervoeren. Momenteel bevindt ze zich in de eerste ontwikkelingsfase en bij de oplevering zal ze 2700 m kade, zes diepe ligplaatsen en 24 enorme kadekranen hebben.

Neil Bellinger, Workshop & Mobile Equipment-manager bij London Gateway, zei: "OTR-banden zijn een belangrijke investering en cruciaal voor het efficiënt laten draaien van de haven. De keuze voor Goodyear voor het London Gateway-contract is gebaseerd op de bewezen prestaties op verschillende belangrijke gebieden. Met name de prestaties als het gaat om slijtage en brandstofefficiëntie, het vervoer van zware ladingen en de kosten per uur waren belangrijke KPI's waarvan Goodyear heeft bewezen eraan te voldoen. De OTR-banden van Goodyear presteerden gekeken naar deze criteria uitzonderlijk goed, in het bijzonder de kosten per uur."



Het OTR-team van Goodyear in het Verenigd Koninkrijk ondersteunt London Gateway door het uitvoeren van regelmatige inspecties, gedetailleerde rapporten over bandenprestaties, slijtage, kosten per uur en projecties op basis van het aantal gebruiksuren.

De OTR-radiaalbanden van Goodyear voor containerverwerking worden gemaakt met een speciale compound die slijtage vermindert en waardoor operators de kosten per uur kunnen minimaliseren. Het extra sterke radiaalkarkas zorgt er ook voor dat de banden extreem zware ladingen stabiel kunnen dragen, iets wat van groot belang is voor havenoperators.