Clicky


KPN moet drie ton betalen van ACM

KPN moet drie ton betalen van ACM
13-06-2014 13:34 | Binnenland | auteur De Redactie

AMSTERDAM - KPN moet driehonderdduizend euro betalen omdat het telecombedrijf niet heeft voldaan aan de eisen van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Het bedrijf moest een groep zakelijke klanten de gelegenheid bieden hun contract kosteloos te ontbinden, maar werkte die klanten juist tegen bij het opzeggen, aldus de ACM.

De waakhond had het telecomconcern eind december al een dwangsom opgelegd, en int die nu. KPN had de abonnementen van een groep klanten automatisch omgezet naar een ander abonnement, met andere voorwaarden. Die voorwaarden waren 'niet aantoonbaar in het voordeel' van de abonnee.

KPN moest de klanten daarom de kans bieden om hun contract zonder kosten te beëindigen. Het bedrijf heeft de zakelijke bellers daarover wel geïnformeerd, maar ook gehinderd, aldus de ACM. Zo zou het bedrijf onjuiste informatie hebben verstrekt over de mogelijkheid om een telefoonnummer mee te nemen naar een nieuwe aanbieder. (Novum)