Clicky


Sanoma verkoopt Truckstar aan New Skool Media

Sanoma verkoopt Truckstar aan New Skool Media
06-06-2014 09:14 | Transport | auteur De Redactie

AMSTERDAM - Sanoma verkoopt negentien tijdschriftentitels aan New Skool Media, waaronder Truckstar, Vorsten en KIJK. Dat heeft de Finse uitgever vrijdag bekendgemaakt. Door de verkoop gaan 93 medewerkers over naar New Skool.

Volgens Sanoma neemt New Skool de medewerkers met behoud van arbeidsvoorwaarden en sociaal plan over. Hoeveel met de verkoop is gemoeid, werd niet bekendgemaakt. Vorig jaar hadden de negentien titels samen een omzet van ongeveer 38 miljoen euro.

New Skool Media neemt naast de drie eerdergenoemde titels ook Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Babygids, Roots, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen over. Naar verwachting is de verkoop eind dit jaar volledig afgerond.

Met de verkoop is een groot deel van de 32 titels verkocht die Sanoma eind oktober in de etalage heeft gezet. Een aantal titels wordt opgeheven, besloot de uitgever eerder al. Alleen nog de clusters met mannentitels en vrouwenglossy's staan nu nog te koop. Dat betreft onder meer Panorama, Nieuwe Revu en Playboy en de bladen Grazia en Beau Monde.

De uitgever spreekt nog met geïnteresseerde partijen over deze merken. Sanoma verwacht dat het hele proces ook aan het eind van dit jaar is afgerond. Tegenover nu.nl laat directeur Henk Scheenstra weten dat het niet waarschijnlijk is dat de titels helemaal niet worden verkocht. 

New Skool is een nieuwe onderneming. Het bedrijf is in handen van Rob Koghee en Cor Jan Willig. Koghee is eigenaar van Blue Flower Media, dat onder meer het Ajax-magazine 1900 en Schaatsen uitgeeft. Ook is hij uitgever geweest bij de Weekbladpers. Willig is onder meer werkzaam geweest bij Sanoma Men's Magazines. (Novum)