Clicky


TVM gaat sponsorgeld gebruiken om transport veiliger te maken

TVM gaat sponsorgeld gebruiken om transport veiliger te maken
22-05-2014 16:51 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

TVM verzekeringen gaat haar sponsorinvesteringen concentreren op het veiliger maken van het vrachttransport in Nederland en België. TVM kiest daarmee voor een veel maatschappelijkere inzet van sponsoring. Samen met haar leden (de bij TVM verzekerde Nederlandse vervoersbedrijven) gaat TVM de komende jaren initiatieven ontplooien om gezamenlijk het weg- en watertransport veiliger te maken.

Het doel is dat vervoerders die bij TVM verzekerd zijn, tot de veiligste van Europa gaan behoren. Samen met kenniscentra, politiek, maar vooral ook de zakelijke relaties wil TVM verzekeren van veiligheid een speerpunt maken.

Sportsponsoring

Arjan Bos, bestuursvoorzitter TVM: "TVM wil haar kennis en mogelijkheden inzetten voor een veiligere samenleving. Dat betekent concreet dat wij onze klanten gaan helpen om hun transport veiliger te maken. TVM wil daarin vooroplopen en een betekenisvolle bijdrage leveren aan veiliger vrachtvervoer. De sportsponsoring heeft ons heel veel gegeven de afgelopen 28 jaar, maar nu kiezen we vol overtuiging voor een meer maatschappelijke investering!"

TVM deed de afgelopen al veel op dit gebied. Zo organiseert de grootste gespecialiseerde transportverzekeraar van de Benelux al bijna 50 jaar 'Ridders van de Weg'. Ook houdt TVM zich al jarenlang actief bezig met preventieprogramma's bij de verschillende vervoerders. Ook deze bestaande activiteiten zullen worden opgenomen in het nieuwe TVM veiligheidsplan.

De komende maanden zullen gebruikt worden om het plan met alle verschillende partijen en externe partners verder uit te werken. Tijdens de 'Ridders van de Weg'-bijeenkomst op 27 september aanstaande worden concrete plannen gepresenteerd.

Arjan Bos: "In hoofdlijnen gaan we samen met onze vervoerders initiatieven ontwikkelen om kruispunten en wegen veiliger te maken. Om de vrachtwagens veiliger te maken en om daar zowel bij de chauffeurs als ook bij de jeugd bewustwording over te creëren. TVM heeft nu het principebesluit genomen om de weg in te slaan van zakelijke sponsoring. De komende maanden worden gebruikt om samen met alle partijen en externe partijen de programma's en campagne-ideeën verder concreet uit te werken."

Samenleving

Arjan Bos ziet enorme mogelijkheden voor TVM op het terrein van maatschappelijke sponsoring. "TVM vindt dat ze haar verantwoordelijkheid moet nemen voor een veiligere samenleving. We nemen die verantwoordelijkheid samen met onze leden. TVM wil graag een betekenisvolle bijdrage leveren aan het veiliger maken van het weg- en watertransport en wil ook hierin graag vooroplopen. Vandaar de keuze voor maatschappelijke sponsoring."

Na 28 succesvolle jaren als sportsponsor is er nu dus gekozen voor een andere route. Volgens Arjan Bos is dat niet het einde van TVM als sportsponsor. "Sportsponsoring heeft TVM veel gegeven. 14 schitterende jaren in het wielrennen en ook 14 schitterende schaatsjaren. De kracht van sport is enorm. De aantrekkelijkheid ook. TVM kiest nu voor zakelijke sponsoring, en daarin kan best een bescheiden rol zijn weggelegd zijn voor een sporter of een passende sport. We zullen dat verder uitwerken."