Clicky


GLS FlexDeliveryService nu in 10 landen

GLS FlexDeliveryService nu in 10 landen
30-04-2014 09:44 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

AMSTERDAM - De in heel Europa actieve pakketdienst GLS rolt sinds 2012 de FlexDeliveryService land voor land uit. Onlangs voerde GLS Poland als tiende organisatie de flexibele bezorgservice in. Ontvangers worden in een vroeg stadium geïnformeerd over de aanstaande pakketbezorging en GLS voert de aflevering geheel volgens hun wensen uit.

Zelf beslissen wanneer en waar de standaardpakketbezorging plaatsvindt: sinds september 2012 is dat voor ontvangers van GLS-pakketten in Duitsland mogelijk. In 2013 ging GLS met de FlexDeliveryService behalve in Nederland ook van start in Oostenrijk, België, Hongarije, Roemenië, Slovenië en Slowakije. Tsjechië volgde in februari 2014 en nu biedt ook GLS Poland deze service aan. De invoering in Frankrijk als elfde land is momenteel in voorbereiding.

“Wij hebben ons ingesteld op de toenemende eisen die de sterk groeiende e-commerce stelt aan onze klanten en aan ons”, zegt Rico Back, CEO van de GLS groep. Met de FlexDeliveryService zorgt GLS ervoor dat particuliere pakketontvangers hun online bestelde goederen volgens hun wensen ontvangen.

Essentieel voor e-commerce

Voor het gebruik van de service hoeft de verzender alleen maar het e-mailadres van de ontvanger – met diens goedkeuring – aan GLS door te geven en de service te activeren. GLS informeert de ontvanger bij aanvang van de verzending via e-mail, en in sommige landen ook per sms, over de aanstaande levering. Via een link in het bericht kan de ontvanger gebruikmaken van meerdere opties, bijvoorbeeld een andere bezorgdag kiezen of het pakket laten bezorgen bij een GLS PakketShop.



Dankzij de keuzemogelijkheden kunnen de ontvangers naar wens en meestal ook sneller over hun internetbestellingen beschikken, omdat het aantal bezorgpogingen tot een minimum wordt beperkt. “Iedereen profiteert ervan”, aldus Back. “Onze klanten zijn tevreden, de chauffeurs staan minder vaak voor een dichte deur en ons bezorgvolume neemt toe”.

IT vormt de basis – ook internationaal

Hoogwaardige IT-gestuurde processen liggen aan de basis van deze dienstverlening. Vanwege het grensoverschrijdende karakter ondersteunen zij inmiddels ook internationale e-commerce activiteiten. Voor pakketten van Oostenrijk naar Duitsland en omgekeerd kunnen ontvangers sinds november 2013 van deze service gebruikmaken. Binnenkort wordt ook België geïntegreerd en staan voor verzending tussen deze drie landen diverse bezorgopties ter beschikking.

“De concurrentie in de pakketbranche wordt tegenwoordig voor een belangrijk deel bepaald door de IT-oplossingen van de aanbieders”, legt Rico Back uit. “Wij investeren permanent in onze IT, zodat we de dienstverlening voor onze klanten nog verder kunnen ontwikkelen.”