Clicky


VAT Logistics live met Yellowstar Dashboard als paraplu over Kewill

VAT Logistics live met Yellowstar Dashboard als paraplu over Kewill
16-12-2013 09:40 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

VAT Logistics heeft de webbased Dashboard & Management reporting tool van Yellowstar geïmplementeerd. Hiermee heeft het niet alleen een realtime en proactief inzicht in de lopende operaties, maar kan het bedrijf deze indien nodig ook tijdig bijsturen.

Eén van de vereisten vanuit VAT Logistics was, dat de dashboard module gemakkelijk te integreren moest zijn met Kewill en Microsoft Sharepoint. Nu de implementatie succesvol is afgerond, heeft VAT Logistics nog meer tools om de operationele efficiency te verbeteren, inzicht te creëren en grip te houden op de logistieke processen en uiteraard de daaraan gerelateerde financiële kosten.

Proactieve alerts, paraplufunctie en SharePoint

VAT Logistics heeft na grondige marktverkenning van Business Inteligence- en reporting-tools gekozen voor de webbased Dashboard & Management reporting oplossing van Yellowstar. De belangrijkste redenen om te kiezen voor de Yellowstar-software, waren: de betaalbaarheid, de gebruikersvriendelijkheid en de eenvoud bij het inrichten van proactieve alerts in het dashboard. Ook belangrijk was de koppeling met de aanwezige Kewill-software bij VAT Logistics en de mogelijkheid om het dashboard te gebruiken als een paraplu over de logistieke softwaresystemen, zoals TMS en WMS. Er is eveneens een koppeling gelegd met Microsoft SharePoint.

Controle over prestaties logistieke processen

Na een analyse van KPI-wensen, een inventarisatie van de Kewill database en de aanwezige processen bij VAT Logistics, zijn in circa 5 weken de primaire dashboards succesvol geïmplementeerd. VAT heeft hierdoor de controle vergroot op de logistieke prestaties van bijvoorbeeld: picking, warehousing, afdelingen, medewerkers, klanten, timeframes, inbound/outbround en replenishment.

Bovendien is VAT Logistics nu ook in staat om zelf alle gewenste dashboards en KPI’s in te richten. Om dit proces te vergemakkelijken verzorgt Yellowstar, aanvullend aan de dashboard-implementatie, trainingen aan de key-users en IT-consultants. Uiteraard kan VAT Logistics altijd terugvallen op de logistieke- en IT-kennis van Yellowstar.

Vervolg projecten bij VAT Logistics

Na de succesvolle implementatie van dashboards is Yellowstar direct gestart met het vervolgopdracht voor de implementatie van de CRM & Offerte-module. Dankzij de uitrol van deze module bespaart VAT Logistics veel tijd op de verwerking van de wekelijks wisselende tarieven van rederijen. De module zorgt ervoor dat de logistiek dienstverlener, na het inlezen van de Carrier-rates, snel inzicht heeft in marge-afwijkingen voor lopende offertes. De Yellowstar-offertemodule doet VAT Logistics een voorstel voor alle mogelijk carriers per traject / product, waarna de expediteur eenvoudig keuzes kan maken. Het resultaat is, dat hij in staat is om binnen een paar minuten een scherpe offerte te versturen naar een relatie of een relatiegroep.