Clicky


Van Der Sluis Transport BV neemt Pacton Semi-dieplader in gebruik

Van Der Sluis Transport BV neemt Pacton Semi-dieplader in gebruik
03-12-2013 17:54 | Trailers | auteur De Redactie

Van Der Sluis Transport uit Staphorst heeft een Pacton Semi-dieplader, voorzien van TÜV gecertificeerde schuifzeilopbouw en een groot aantal opties in gebruik genomen. De oplegger zal vooral ingezet worden voor het transport van machines en diverse bouwmaterialen.

De dieplader is voorzien van 3 stuks 9-tons SAF trommelremassen met Goodyear 235/75 R17,5 banden. De achterste as is uitgevoerd als naloop-fusee as, de twee voorste assen zijn voorzien van een aslift. Hierdoor ontstaat een zo groot mogelijke manoeuvreerbaarheid en wordt bandenslijtage geminimaliseerd. De luchtvering, blokkering van de fusee as en de voorste aslift worden bediend middels een Wabco Smartboard. Om de fusee as en de remtrommels te smeren is er een Groeneveld automatisch vetsmeersysteem gemonteerd.

Voor het vastzetten van de lading zijn een groot aantal bindvoorzieningen geplaatst. In de nek is gekozen voor een combinatie van 2 x 6 stuks Pacton 2-tons bindogen en 2 x 3 stuks 8-tons bindogen, die 180 graden scharnierend zijn.

In het bed zijn in het randprofiel 2 x 7 stuks 4-tons bindogen en 2 x 7 stuks 8-tons bindogen gemonteerd. Centraal in het chassis tegen de doorstekers zijn nog eens 19 stuks 2-tons bindogen gelast. Naast de bindogen zijn er in het randprofiel en de vloer ook 81.51.5 rongkokers geplaatst, 2 x 14 in de rand en 1 x 9 in de vloer. Voor het opbergen van rongen zijn in het voorkalf tegen het kopschot 8 rongkokers geplaatst.

Onder het chassis is aan de linkerzijde een RVS kist van 1.500 mm voor het opbergen van gereedschap bevestigd. Aan de rechterzijde bevindt zich een RVS kist voor het opbergen van 4 rijen huifplanken, met een lengte van 3.170 mm. Tussen de liggers van het chassis is een reservewielhouder gemonteerd.

De meeneemheftruck aansluiting aan de achterzijde kan pneumatisch bediend worden.

Om de oplegger zo snel en eenvoudig mogelijk te kunnen laden is de kap mechanisch 450 mm te heffen. Voor het beladen vanaf de achterzijde kan het Pacton Strongline XL achterportaal aan weerszijden 400 mm uitgedraaid worden, waardoor brede lading eenvoudig is te laden. De robuuste Pacton schuifzeilopbouw voorzien van full-colour geprinte schuifzeilen zorgt voor een prachtige afwerking.

Van Der Sluis Transport BV is al drie generaties lang, nationaal en internationaal onderweg. Met het uitgebreide wagenpark zijn zij gespecialiseerd in het vervoeren van diverse ladingen zoals; gevelelementen, machines, units, containers, bouwmaterialen, gww materieel en andere exceptionele ladingen welke in de meeste gevallen door het bedrijf zelf worden geladen- en gelost middels een brede range aan zwaardere autolaadkranen en een drietal meeneemheftrucks.