Clicky


Van Eck levert 10 mega koeltrailers met ATP-certificaat klasse FRC

Van Eck levert 10 mega koeltrailers met ATP-certificaat klasse FRC
01-11-2013 17:10 | Trailers | auteur De Redactie

Van Eck levert 10 mega koelopleggers met rollenbanen aan de Hongaarse Prévost. Acht voertuigen worden geleverd met  een ATP-certificaat klasse FRC en twee stuks met een ATP- certificaat klasse FNA.  De voertuigen zullen door de  firma Prévost worden ingezet voor het luchtvervoer van gekoelde en diepgevroren producten.

Prévost heeft er voor gekozen om de voertuigen met een ATP-certificaat klasse FRC te laten uitvoeren zodat de koelmachine in zeer warme en zeer koude omgevingen minder uren hoeft te draaien én de temperatuurschommelingen in de carrosserie zo laag mogelijk blijven. De voertuigen zijn voorzien van een Thermoking koelmachine, waarmee de temperatuur tijdens het transport optimaal kan worden bewaakt.

De inwendige en uitwendige maten van de voertuigen zijn als volgt:

  • 4 FRC-trailers hebben een inwendige hoogte van 3.020 mm aan de achterzijde en 2.810 mm aan de voorzijde;met een schotelhoogte van 980 mm is het voertuig uitwendig 4.020 mm hoog.
  • 4 FRC-trailers hebben een inwendige hoogte van 3.020 mm aan de achterzijde en 2.910 mm aan de voorzijde; met een schotelhoogte van 880 mm is het voertuig uitwendig 4.020 mm hoog.
  • 2 FNA-trailers hebben een inwendige hoogte van 3.020 mm aan de achterzijde en 2.950 mm aan de voorzijde; met een schotelhoogte van 980 mm is het voertuig uitwendig 4.020 mm hoog.

In de vloer van de voertuigen zit een geïntegreerd rollenbaansysteem bestaande uit vier pneumatische rollenbanen uitgevoerd met zogenaamde twinrollen. Elke rol is dubbel gelagerd en uitgevoerd in RVS zodat een lange levensduur gegarandeerd kan worden.

Alle 10 voertuigen zijn voorzien van een TÜV-certificaat volgens de norm DIN EN 12642 Code XL. Deze certificering stelt de vervoerder in staat om de lading te transporteren zonder deze extra vast te moeten zetten met spanbanden en ladingbalken. Dit levert een tijdwinst op bij het laden en lossen hetgeen resulteert in een efficiëntere dienstverlening.

Omdat de mega chassis laag bij de grond rijden en daardoor, vanwege pekel en stenen, veel te verduren krijgen, is het  chassis volledig volbad verzinkt. Door de mega chassis te galvaniseren wordt de levensduur van het voertuig verlengd waardoor de vervoerder langer met het voertuig kan doorrijden en hij zijn exploitatiekosten kan terugdringen.