Clicky


Eerste afgeleverde Scania V8 Euro 6 is voor Lindhold B.V.

Eerste afgeleverde Scania V8 Euro 6 is voor Lindhold B.V.
24-10-2013 10:54 | SCANIA | auteur De Redactie

HOOGVLIET - Lindhold B.V. heeft de primeur. De aflevering van de eerste vrachtwagen met een achtcilinder Euro 6 motor vond afgelopen weekend plaats bij de Scania vestiging in Hoogvliet.

Scania is het enige truckmerk dat Euro 6 motoren levert in combinatie met de uiterst betrouwbare V8 motor. Scania heeft hiermee een unieke positie in het zwaar en speciaal transport, maar zal ook bij de ware liefhebbers van de achtcilinder motor hoge ogen gooien. Lindhold heeft de Euro 6 primeur en het 20-jarig bestaan van het bedrijf aangegrepen om er direct een opvallende Longline uitvoering van te maken.

De Scania V8 motor staat, naast de hoge restwaarde, al decennia lang bekend om de onverwoestbaarheid en hoge bedrijfszekerheid. Scania bewijst bovendien dat dit hand in hand kan gaan met een gunstig brandstofverbruik. Naast de brede range 9 en 13 liter Euro 6 motoren is er een 520, 580 en 730 pk sterke 16 liter V8 variant leverbaar.

Lindhold B.V. heeft gekozen voor de Scania R 580 LA6x2MNB. De trekker is voorzien van tal van opties met, het meest in het oog springend, de speciaal verlengde Topline (Longline) cabine, bijzondere  bumpers, staande uitlaatpijpen en een volledig aangepaste interieur. Verder is er luchtvering rondom en is de trekker ADR -uitgevoerd. Het nieuwe voertuig zal dan ook worden ingezet in het internationaal container- en ADR tanktransport door geheel Europa.

Eigenaar Bart van der Linden kiest bewust voor de Scania V8 motor met Euro 6. Behalve de betrouwbaarheid heeft brandstofverbruik een belangrijke rol gespeeld. Het huidige wagenpark van acht voertuigen is uitgerust met Scania Fleet Management, waardoor het verbruik van elk voertuig perfect inzichtelijk is. “Dit gaf ook de doorslag om voor Scania te kiezen. Met onze door Scania getrainde chauffeurs zien wij nu verbruikcijfers die bij de andere merken niet gehaald worden. We hebben het bedrijf opgericht in 1993 en de speciale Longline is een bekroning op ons 20-jarig jubileum”, aldus Bart van der Linden. Er staat nog een tweede V8 Euro 6 in bestelling. Dit betreft een 6x2/4 met voorloopas.