Clicky


Nieuwe campagne op tv over de wereld van Transport en Logistiek

Nieuwe campagne op tv over de wereld van Transport en Logistiek
02-10-2013 16:37 | Overig | auteur De Redactie

Vanaf aanstaande zondag wordt er een tiendelige informatieve tv serie over de sector Transport en Logistiek uitgezonden. In de tv-serie 'Hollands Goud' ontdekken drie stagaires, Faya Lourens en Sol Wortelboer de uitdagende wereld van Transport en Logistiek.

In de serie duiken drie talentvolle studenten in de wereld van transport en logistiek. Ze ontdekken wie Nederland draaiende houdt. Van distribution- en warehouse managers tot planners en vrachtwagenchauffeurs. De studenten stappen in de schoenen van deze gepassioneerde en kleurrijke mensen. Dit gedeelte van het programma is reality.

Verder biedt Hollands Goud in meer informatief opgezette items inzicht in de vele innovaties die plaatsvinden in de sector en wie deze in gang zetten en houden. In iedere aflevering zien we een BN'er die het fijne van dit onderwerp wil weten en erachter komt dat de mens binnen de logistiek misschien wel de meest bepalende productiefactor is. Wat komt er kijken om een vrachtwagen de weg op te krijgen en veilig te manoeuvreren in ons overspannen wegennet? Fajah Lourens wil het weten en onderneemt een serieuze poging om haar vrachtwagenrijbewijs te halen.

Over de campagne Hollands Goud

De sector transport en logistiek heeft te maken met het dreigende probleem van een personeelstekort in de toekomst door de vergrijzing. De campagne is een initiatief van VTL, TLN, FNV en CNV. Het doel van de campagne is om de instroom onder jongeren te verbeteren door hen meer enthousiast te maken voor de sector. De campagne wordt via radio, tv en social media onder de aandacht gebracht bij jongeren, hun ouders en het scholenveld.

Hollands Goud is vanaf zondag 6 oktober tien weken lang iedere zondag te volgen op SBS6 om 12:00 uur en wordt herhaald op woensdag om 00:30 uur.