Clicky


SITA introduceert nieuw management systeem Horizon voor luchtvaartmaatschappijen

SITA introduceert nieuw management systeem Horizon voor luchtvaartmaatschappijen
26-09-2013 10:19 | Zakelijk Nieuws | auteur De Redactie

BRUSSEL -SITA, wereldwijde aanbieder van communicatie- en IT-oplossingen voor de luchttransportsector, heeft Horizon gelanceerd. Dit is een nieuw Passenger Services System (PSS). SITA is hiermee de enige grote leverancier die een end-to-end passagierssysteem op een derde generatie platform heeft ontworpen en gebouwd.

Het technologie-landschap is aan het veranderen door het toenemende gebruik van mobiele telefoons en andere nieuwe apparaten. Luchtvaartmaatschappijen moeten daarom de flexibiliteit hebben om hun diensten eenvoudig via ieder kanaal aan te kunnen bieden. Meer dan 150 luchtvaartmaatschappijen en grondpersoneel wereldwijd maken gebruik van SITA’s PSS. Met SITA’s nieuwe, flexibele Horizon platform kunnen zij voorzien in en zich aanpassen aan de veranderende informatiebehoeften in de markt. Hierdoor kunnen luchtvaartmaatschappijen hun winstgevendheid maximaliseren.

Horizon stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om passagiers gedurende het gehele reisproces via meerdere touch-points te ondersteunen. Het systeem is bedoeld om klanten een unieke klantervaring te bieden, van het moment van een offerteaanvraag tot en met de service van de bemanning tijdens de vlucht. Het systeem zorgt ervoor dat data in real-time wordt gedeeld tussen alle betrokken partijen via alle toepassingen, zodat passagiers, reisagenten en alle andere gebruikers dezelfde, juiste informatie kunnen bekijken.

"De traditionele systemen die ons ondersteunden bij reserveringen, departure control en voorraadbeheer waren altijd een goede ondersteuning", stelt Francesco Violante, CEO van SITA.

"We bevinden ons nu echter in een tijdperk met andere klantverwachtingen, waardoor luchtvaartmaatschappijen behoefte hebben aan flexibele systemen. In feite, uit ons nieuwste Airline IT Trends Survey blijkt dat in de komende drie jaar bijna 50% van de luchtvaartmaatschappijen van plan is om hun passagierssystemen te upgraden. Passagiersmanagement en distributie-oplossingen moeten kunnen inspelen op individuele situaties, zodat zij de kansen in de markt goed en in real-time kunnen benutten. Onze nieuwe applicatie-infrastructuur maakt dit mogelijk."



Horizon is speciaal ontworpen om goed in te kunnen spelen op dit nieuwe technologielandschap. Deze derde generatie PSS is gebouwd op een flexibel platform met behulp van de nieuwste technologieën, in tegenstelling tot de eerste en tweede generatie systemen die nog steeds afhankelijk zijn van legacy core systemen. Horizon’s servicegerichte architectuur maakt ook de waardevolle commerciële en operationele gegevens - momenteel gevangen in legacy PSS’en - gemakkelijk beschikbaar voor meer effectieve zakelijke beslissingen.

Tijdens het ontwerpproces heeft SITA ervoor gezorgd dat luchtvaartmaatschappijen met Horizon business rules kunnen definiëren en deze consistent kunnen toepassen via alle kanalen. Dit biedt de full-service en hybride carriers de rijke functionaliteit die zij nodig hebben in een overal online wereld.

"Horizon is een volledig nieuw PSS dat vanaf de grond is opgebouwd met de nieuwste technologie en een flexibele service-georiënteerde architectuur", aldus Violante. "Na vele jaren van investeren, ontwikkelen en overleggen met onze klanten in de luchtvaartindustrie, hebben we nu een PSS met een geïntegreerde applicatie-infrastructuur. Hiermee kunnen wij voldoen aan de hedendaagse klantbehoefte."

De nieuwe applicatie-infrastructuur van SITA wordt momenteel uitgerold, terwijl uitgebreide usability- en performance-testen met key users door blijven gaan. Verdere applicatie-implementaties zijn voor later dit jaar gepland.