Clicky


'Albert Heijn ontketent prijzenoorlog'

'Albert Heijn ontketent prijzenoorlog'
07-09-2013 09:38 | Binnenland | auteur De Redactie

AMSTERDAM(Novum) - Albert Heijn begint een nieuwe prijzenslag door maandag duizend artikelen permanent in prijs te verlagen. Experts verwachten dat andere supermarkten wel moeten volgen en er een prijzenoorlog op komst is, meldt het AD zaterdag.

De prijsverlagingen van Albert Heijn zouden met name gericht zijn op Lidl. Die supermarkt kreeg er in een jaar tijd zo'n 360 duizend huishoudens bij als klant, zegt marktonderzoeksbureau GfK in de krant. Die zouden uit de 'harde kern' van trouwe klanten van Albert Heijn komen.

De artikelen die Albert Heijn verlaagt zijn van A-merken. AH wil met de actie de betaalbaarheid onderstrepen, zegt AH-topman Sander van der Laan in de krant.

In 2003 was er ook een prijzenoorlog tussen supermarkten. Die kostte de supermarkten veel geld en uiteindelijk bezorgde dat hen een slecht imago omdat de prijzen weer omhoog gingen.