Clicky


Kuilder Transport Internationaal failliet: 6 chauffeurs zijn hun baan kwijt

Kuilder Transport Internationaal failliet: 6 chauffeurs zijn hun baan kwijt
15-08-2013 15:07 | Faillissementen | auteur Marcel van der Voort

ALMELO - De Overijsselse rechtbank heeft woensdag 14 augustus Kuilder Transport Internationaal in Almelo failliet verklaard. Zes chauffeurs zijn inmiddels hun baan kwijt.

Curator mr. F. Hoff, eveneens uit Almelo vertelt waarom het bedrijf is gesneuveld: "De reden van het faillissement is dat hun klant Post.nl afhaakte. De directeur had kosten gemaakt, een voorfinanciering. Er kwam weliswaar een nieuwe opdrachtgever, voor charterwerk. Maar die betaalde te laat. Er was geen geld meer voor diesel en de directeur heeft vervolgens zelf het faillissement aangevraagd", luidt zijn uitleg.

Op een hoogtepunt werkten er negen chauffeurs bij Kuilder Transport Internationaal en onlangs waren dat er nog zes. Die kregen drie weken geleden van de baas ontslag. De curator onderzoekt of dat goed is verlopen. Anders krijgen ze via hem een ontslagbrief.

"De directeur gaat niet doorstarten. Het gaat om een eenmanszaak en hij is privé ook failliet. Daarom ga ik ook zijn persoonlijk situatie bekijken of er daar ook iets te halen is voor de schuldeisers. Het is voor hem niet mogelijk om vanuit deze situatie een BV te starten", legt mr. Hoff uit.

De vrachtwagens waren allemaal geleased en zijn inmiddels terug naar de leasemaatschappij.

“De directeur reageert op het faillissement als een gemiddeld persoon. Hij heeft geprobeerd om met hard werken iets op te bouwen”, zegt de curator tenslotte.

Het begon zo mooi…..

Het begon allemaal zo mooi voor de transportondernemer in de problemen: Na een carrière van 30 jaar als chauffeur en planner heeft Kuilder in 2010 de wens in vervulling laten gaan om zelf een transportbedrijf te beginnen.

Hij specialiseerde zich  in het vervoeren van opleggers van opdrachtgevers door heel Europa. Het was een transportbedrijf waarin no-nonsense en eerlijkheid centraal stonden. Helaas was dat vertrouwen wellicht niet altijd wederzijds. Want juist het te late betalen van zijn nieuwste klant zorgde voor het einde van deze ambitieuze onderneming.

Zijn bedrijf  was in eigen land actief en ook in Italië, Duitsland, België en Zwitserland met koppeltrailers van de opdrachtgever.