Clicky


AutoScout24 Trucks: "Het gaat erom dat trucks verkocht worden"

AutoScout24 Trucks:
05-08-2013 14:33 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

VIANEN - "Op AutoScout24 Trucks vind je alles wat met gebruikte vrachtwagens, bestelbussen en trucks te maken heeft. Op dit moment staan er al zo’n 20 duizend vrachtwagens op de site en tussen de 30 en 40 duizend wagens met een grijs kenteken. Met een bezoekersaantal van 125.000 per dag kunnen we met een gerust hart spreken van een groot succes.” Dat stelt Jurgen Vugts, Algemeen Directeur van AutoScout24 Nederland BV in Vianen.

In 1998 ging de website AutoScout24 van start. Al snel bleek deze manier van aanbieden en kopen van personenauto's aan te slaan. Na een uitbreiding met motoren bleek dat er ontzettend veel vraag was naar een portal voor vrachtwagens. AutoScout24 Trucks was een feit en is nu geheel vernieuwd. “We doen er alles aan om tot de beste deals te komen. Daarom hebben we ervoor gekozen alleen de transportsector te bedienen en niet allerlei nevenactiviteiten erbij te nemen. Gelukkig met succes!”

Wereldwijd

AutoScout24 Trucks richt zich niet alleen op de Nederlandse markt, maar juist op geheel Europa en ver daarbuiten. Hierbij valt te denken aan Oost Europa, Rusland, Afrika en het Midden Oosten. Sinds de introductie van het nieuwe platform is het aantal bezoekers uit landen als Nigeria, Ghana en Saudi-Arabië gemiddeld met 55% toegenomen. Bedrijven of particulieren die een voertuig aanbieden krijgen persoonlijk advies. Ze betalen voor hun advertentie en handelen zelf de verkoop af. Dan kan via de site of telefonisch. De tekst op de site (omschrijving van het voertuig en dergelijke) wordt automatisch vertaald in de overige elf talen. “Daardoor is het bereik aanzienlijk groot”, stelt Vugts.

Ook het grote volumeverkeer zorgt ervoor dat AutoScout24 Trucks door alle zoekmachines herkend wordt. Met de uiteindelijke verkoop bemoeit AutoScout24 Trucks zich niet. Dat is iets voor de betrokken partijen.

Profileren

Marketingoffensief staat centraal. Vanuit het kantoor in Vianen, waar 20 mensen werken, wordt 24/7 bekeken hoe de site het beste geprofileerd kan worden. “Zo hebben we tegenwoordig ook een reclamebillboard staan in de haven van Lagos”, vertelt de trotse topman. Geïnteresseerden kunnen een bod doen op een truck. Dat werkt.

“Vrachtwagens verkopen is puur bedrijfsmatig en dus professioneel. Aspirant kopers weten wat een wagen waard is en zijn bereid daar een goede prijs voor te betalen. Bij personenauto’s ligt dat anders. Iedereen wil tegenwoordig een auto kopen, maar biedt weinig. Aan een bod van 50 euro op een wagen die duizenden euro’s waard is heeft natuurlijk niemand iets.”

Apps

Naast de vestiging in Nederland heeft AutoScout24 in geheel Europa 400 mensen in dienst. Voornamelijk Sales en Marketing specialisten die vooral vanuit München opereren. Zij adviseren verkopers op elk gebied over hoe zij hun vrachtwagen het best in de markt kunnen zetten.

Ook de nieuwe technieken worden nauwlettend in de gaten gehouden. Op dit moment zijn er 750.000 personen die een app hebben gedownload op hun Android of IPhone. Ze worden hierdoor dagelijks op de hoogte gebracht van de jongste aanbiedingen. “En het klopt allemaal wat er staat. Wij spreken de ‘transporttaal en weten precies wat er speelt op de markt.”

Niet alleen online is AutoScout24 Trucks actief, ook in andere media komt het bedrijf steeds meer onder de aandacht. Vugt: “Onze specialisten vragen zich constant af: waar zitten onze klanten en hoe bereiken wij ze. Zo wordt er ook geadverteerd in vakbladen in landen als Nigeria.” Voor de aanbieders van wagens is dat de garantie dat hun koopwaar goed aan de man gebracht wordt.

Jurgen Vugts stelt trots: “Natuurlijk nemen wij de zaak serieus. We willen de nummer 1 van de wereld zijn en blijven!”

Meer informatie over AutoScout24 Trucks: www.truckscout24.nl

Bellen kan ook: 0347 350 782