DST-DKL Logistics Rilland raakt werk TNT Innight kwijt

DST-DKL Logistics Rilland raakt werk TNT Innight kwijt
03-02-2011 16:23 | Transport | auteur Marcel van der Voort
RILLAND - Bij DST-DKL Logistics, aan de Poort 1 in Rilland krijgen negen chauffeurs per 1 maart geen verlenging van hun contract. "Dat komt omdat het werk voor TNT Innight vanaf die datum gaat naar de concurrent Zuidwest Koeriers (aan de Amundsenweg 61, red.) in Goes", meldt directeur Henk Dekkers donderdagmiddag 3 februari aan Transport Online.

"Wij kwamen niet meer tot elkaar om bedrijfseconomische redenen. Er wordt aan de prijzen getrokken. In september 2010 is er een prijsverlaging geweest en wij moeten steeds verder naar beneden tot de rode streep. Er kwam dus niets meer bij", verduidelijkt hij.

"Dat verlies drukt op de onderdelen binnen ons bedrijf waar het wel goed gaat."

"Het is niet leuk. Wij hebben hiervoor een specialistisch systeem opgetuigd. Maar het kan niet zo zijn dat wij er 10.000 euro per maand bij moeten leggen", praat Dekkers verder.

"Dit werk zat eerder bij TLG Zeeland eveneens in Rilland en wij hebben het uit het faillissement overgenomen", verklaart de directeur.

"De chauffeurs wilden wij uiteindelijk na drie jaar een vast contract aanbieden. Ze hadden nog anderhalf jaar te gaan."

"De betrokken chauffeurs kunnen als ze willen aan het werk bij Zuidwest Koeriers. Ik heb begrepen dat twee van hen er inmiddels zijn aangenomen. Er zijn ook twee organisatiemedewerkers, die krijgen elders binnen ons bedrijf ander werk."

Hoe gaat het verder met DST-DKL Logistics? Dekkers: "Het is veel doen voor weinig geld. Maar waar is het nog goed in de transportsector?"

Twee schalen teruggezet?
"Mij is donderdagmiddag verteld door een medewerker van DST-DKL Logistics dat het gaat om het aflopen van zeventien contracten", reageert bestuurder Marcel Hoogendijk van CNV Vakmensen.

"Er schijnen inderdaad chauffeurs te zijn die voor de nieuwe vervoerder van TNT Innight gaan werken. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat ze er twee loonschalen erop achteruit zouden gaan."

"Dat zou concurrentie op de arbeidsvoorwaarden zijn. Op die voorwaarde zou de vervoerder naar de klant toe op de inschrijving veel goedkoper kunnen zitten", stelt hij.

"Ik ben van plan om naar die nieuwe vervoerder toe te gaan om daarover met ze een praatje te gaan maken", voegt hij er nog aan toe.

Betrokken chauffeurs en andere medewerkers van DST-DKL kunnen hun kant van het verhaal kwijt via: m.vd.voort@transport-online.nl

©Transport Online / Marcel van der Voort


Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Truckoccasions

Rijverboden