Clicky


Kippend containerchassis voor Prins

Kippend containerchassis voor Prins
14-06-2012 10:34 | Trailers | auteur de redactie
Voor Prins Transport BV uit Hasselt heeft Pacton een kippend containerchassis gebouwd. De drie assige containeroplegger is geschikt voor het vervoer van zeecontainers van 40 ft, gooseneck en high-cube containers en is voorzien van een kip-installatie. Hierdoor kunnen containers met onder andere losgestorte goederen eenvoudig gelost worden met een maximale kiphoek van 49 graden.

De gemonteerde Hyva telescoopcilinder met zes secties is goed voor een maximale lengte van 9500 mm en een maximaal gewicht van 40 ton. De cilinder is aan voor- en achterzijde voorzien van aanslagrubbers waardoor de cilinder in ruststand gefixeerd is. De kipinstallatie is beveiligd door middel van een kiphoekbegrenzing met een taster en elektrische relais. In verband met de kipconstructie is het chassis aan de achterzijde voorzien van een dubbele lijfplaat voor extra sterkte.



Voor een optimale stabiliteit tijdens het kippen zijn er uitschuifbare steunpoten aangebracht aan de achterzijde van de oplegger. Tijdens het kippen zakt de luchtvering automatisch naar het onderste punt, waardoor de chauffeur dit niet kan vergeten.



Het containerchassis is voorzien van BPW EcoPlus assen en BPW luchtvering. In verband met het vervoer van high-cube containers is er gekozen voor de extra lage 385/55 R22,5 banden. De oplegger is geschikt voor schoteldrukken tot 16 ton. Met 27 ton op het triplestel zorgt dat voor een maximaal GVW van 43 ton. Het chassis is volledig gescoopeerd voor een optimale bescherming tegen corrosie.