Clicky


Drie Renault Magnums voor John Corneth BV

Drie Renault Magnums voor John Corneth BV
10-04-2012 10:29 | Renault | auteur de redactie
Renault Trucks Limburg leverde drie Renault Magnums aan John Corneth B.V. uit Baarlo. Het transportbedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van chemicaliën op geleide temperatuur. De wagens worden ingezet voor internationaal verkeer en zullen jaarlijks zo'n 150.000 kilometer afleggen.

Het familiebedrijf John Corneth startte in 1988 met één vrachtwagen en is intussen uitgegroeid tot een middelgroot bedrijf met een vijftigtal voertuigen. Het bedrijf vervoert hoofdzakelijk producten uit de chemische en farmaceutische industrie maar brengt ook geconditioneerde ADR-goederen naar de plaats van bestemming. John Corneth heeft vooral klanten in de Benelux en opereert in Groot-Brittannië, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Hongarije, Tsjechië en Polen waar het ook een filiaal heeft.

Voor die transporten neemt John Corneth B.V. nu drie Renault Magnums in gebruik. "De Renault Magnum scoorde als beste op het gebied van exploitatiekosten. Een ander sterk punt is de ruimte in de cabine, dat maakt hem uitermate geschikt voor internationaal transport", aldus John Corneth. De Renault Magnum viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Met een stahoogte van meer dan twee meter kan de chauffeur tijdens de pauzes ongehinderd in zijn cabine rondlopen. In de nieuwste versie is het volume van de opbergvakken nog toegenomen.



Alle drie de Renault Magnums zijn uitgerust met de DXi13-motor 440 pk Euro 5. Deze zescilinder in lijn van 12,8 liter haalt zijn maximale koppel van 2200 Nm vanaf 1020 omwentelingen per minuut. De drie Magnums zijn uitgerust met de geautomatiseerde versnellingsbak Optidriver+ met Optiroll voor meer rijcomfort en een gecontroleerd brandstofverbruik. De besturingseenheid selecteert en schakelt systematisch naar de beste versnelling in functie van het toerental en de belasting van de motor. Zo worden alle verkeerde schakelmanoeuvres geneutraliseerd en wordt elk risico op het rijden in een te lage of te hoge versnelling vermeden. Bovendien is er minder onderhoud vereist, omdat er minder mechanische onderdelen in beweging zijn dan bij een klassieke versnellingsbak. De koppeling heeft daardoor een langere levensduur.

Om de chauffeurs van John Corneth optimaal gebruik te laten maken van het potentieel van de voertuigen, zullen ze de Optifuel Training volgen. "Wij vinden het belangrijk dat onze chauffeurs ecologisch en economisch rijden, want elke druppel brandstof die niet wordt verbruikt, betekent een hoger rendement en een betere concurrentiepositie voor ons bedrijf", aldus John Corneth.