Clicky


Zeven nieuwe voertuigen voor NFGD

Zeven nieuwe voertuigen voor NFGD
03-04-2012 10:31 | Renault | auteur de redactie
ROTTERDAM - De Nederlandse Film en GeluidsDienst (NFGD) uit Zoetermeer kocht zeven bedrijfsvoertuigen bij Renault Trucks Rotterdam. Met vijf nieuwe bestelwagens en twee Renault Midlums brengt NFGD audiovisuele apparatuur naar de klanten.

De Nederlandse Film en GeluidsDienst bestaat al sinds 1947 en is één van de langst bestaande audiovisuele bedrijven in Nederland. Oorspronkelijk was het de filmdienst van de Katholieke Verkenners - de voorloper van Scouting - waar Kees van Bemmel films over de organisatie maakte en vertoonde in de clubhuizen. In 1947 besloot de organisatie dat de filmdienst te veel ging kosten en werd er door Kees van Bemmel een management buy-out gedaan, waarmee de Nationale Filmdienst B.V. een feit was.

Intussen is dat eenmansbedrijf uitgegroeid tot een gerenommeerd bedrijf met 45 vaste werknemers dat gespecialiseerd is in de verhuur en verkoop van audiovisueel materiaal aan bedrijven, scholen, organisaties en de overheid. "Het gaat altijd om zakelijke evenementen", zegt Peter Kramer, directeur NFGD. "We verhuren niet aan privépersonen. In haar bestaansjaren is de NFGD er altijd in geslaagd mee te groeien met de nieuwe technologische ontwikkelingen. Film, geluid, zwart-wit en kleurentelevisie, zwart-wit en kleurenvideo, CRT projectie van video en data, LCD projectie, digitalisering, internet, automatisering en op dit moment de omslag naar een IP-gebaseerde infrastructuur."

Om die apparatuur naar de klanten te brengen schafte NFGD zeven nieuwe voertuigen bij Renaults Trucks aan. Bij de keuze voor de voertuigen werden ook de chauffeurs zelf betrokken. "We hebben ze laten rijden met meerdere merken en iedereen vond dat de voertuigen van Renault Trucks het prettigst en het soepelst reden", zegt directeur Peter Kramer. "Vandaar deze keuze."



Voor de kleinere opdrachten zet NFGD de Renault Master 125.35 in. Alle bestelwagens zijn uitgerust met geautomatiseerde versnellingsbakken. "Die verhogen het gebruikscomfort", zegt de directeur. "En ze komen de mechaniek van de voertuigen ten goede, ook omdat er steeds andere chauffeurs mee rijden." Alle voertuigen zijn uitgerust met airco en gps en zijn binnenin volledig betimmerd zodat het materiaal kan worden verankerd.

Voor het zwaardere werk zet NFGD de twee Renault Midlums 180.10 in. Peter Kramer: "Die zijn met hun korte draaicirkel heel wendbaar en kunnen met hun DXi5 Euro 5-motor van 136 kW (180 pk) en een koppel van 660 Nm bij 1.200 tot 1.700 omwentelingen per minuut moeiteloos mee in het stadsverkeer."