Clicky


Aantjes Metaalhandel neemt vierasser Renault Premium Lander in gebruik

Aantjes Metaalhandel neemt vierasser Renault Premium Lander in gebruik
24-08-2011 09:51 | Renault | auteur de redactie
Aantjes Metaalhandel uit Nieuw Beijerland heeft een Renault Premium Lander 8x2*6 in gebruik genomen. Met drie gestuurde assen is deze Renault Premium Lander Lander uitermate wendbaar om in de stad met de autokraan afvalmateriaal op te pikken.

De Renault Premium Lander heeft een laag eigen gewicht en biedt daardoor een hoog laadvermogen. In de combinatie met vier assen kan hij tot 37 ton torsen. Daardoor is deze Premium Lander 8x2*6 bijzonder geschikt voor het transport met afneembare containers zoals bij Aantjes Metaalhandel, Sloopwerken en Recycling. "Voor ons is een goede gewichtsverdeling over de verschillende assen belangrijk en uiteraard ook een korte draaicirkel omdat we vaak in Rotterdam opereren", zegt zaakvoerder André Aantjes die zelf met de wagen rijdt.

In vergelijking met een 8x4 kan deze Premium Lander 8x2*6 meer dan 500 kilogram extra vervoeren. Het is de ideale wagen voor wie extra gewicht wil koppelen aan een goede wendbaarheid. Bovendien verbruikt hij tot 10 procent minder brandstof dan een op vier wielen aangedreven voertuig en heeft hij dank zij zijn drie gestuurde assen een veel kortere draaicirkel.

Aantjes Metaalhandel, Sloopwerken en Recycling koos de DXi 11 liter motor van 380 pk met de gerobotiseerde versnellingsbak Optidriver+. Die heeft een koppel van 1800 Nm in de brede toerentalzone van 950 tot en met 1400 omwentelingen per minuut. De Renault Premium Lander 8x2*6 is uitgerust met een kraan HMF 20 tm en een 26 tons haakarmsysteem.



Het is niet de eerste Renault die het bedrijf koopt. Aantjes heeft twee Renault Maxity’s met haak en kipperbak, een Renault Mascott clickstar met haakarm 6 ton en nu een Renault Premium Lander 8x2*6 met haak en kraan. Intussen heeft Aantjes Metaalhandel ook nog een Renault Midlum 220.12 besteld met een 8 ton haakarm.

Aantjes Metaalhandel, Sloopwerken en Recycling verwerkt schroot dat vrij komt bij de renovatiewerken van kantoorpanden. Voor het ophalen en het afvoeren daarvan heeft het bedrijf vijf voertuigen en containers van 4 tot 40 kubieke meter. "Wij zetten ook bakken bij bedrijven en particulieren om schroot, vuil, bouwsloop of puin af te voeren dat wij op ons bedrijf sorteren voor recycling", zegt André Aantjes.

De meeste activiteiten gebeuren in een straal van 50 tot 60 kilometer rond Nieuw Beijerland. De Renault Maxity’s leggen met 60.000 km per jaar behoorlijk wat afstand af. Maar de andere voertuigen zijn geen grote kilometervreters. De Renault Premium heeft na drie weken 1600 kilometer op de teller staan.