Clicky


NTEX verhoogt het intermodale transport tussen Groot-Brittannië en Italië

NTEX verhoogt het intermodale transport tussen Groot-Brittannië en Italië
06-03-2023 11:03 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

GÖTEBORG - Na het succes van de laatste twee jaar breidt logistiek- en transportbedrijf NTEX in samenwerking met Stena Line en de Italiaanse spoorwegmaatschappij Hannibal haar intermodale dienstverlening uit tot een nog efficiëntere en duurzamere gecombineerde trein-, zee- en wegoplossing door heel Europa.

Met vijf kantoren in het VK blijft NTEX zich concentreren op het ontwikkelen van t gecombineerd tranport tussen Italië en het VK. Vanaf 13 maart betekent een nieuwe samenwerking met Stena Line en de Italiaanse spoorwegmaatschappij Hannibal dat NTEX nu de volledige controle heeft over het transport door direct contact met Stena Line, haar veerboten en spoorweg faciliteiten.

“We hebben de service in 2021 gelanceerd en in iets minder dan twee jaar heeft de service een groot succes geboekt, terwijl velen op de markt hun intermodale capaciteit verminderen. Hier bij NTEX hebben we ze verhoogd, met dagelijkse vertrekken in beide richtingen tussen Italië en het VK. Het toevoegen van deze nieuwe intermodale lijn, twee maal per week tussen Europort Rotterdam en Melzo Italië maakt ons alleen maar sterker”, zegt Ed Husselbee, Group Rail Development Manager, NTEX UK.

Intermodaal transport per trein binnen Europa, gecombineerd met Stena Lines veerdiensten tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk betekent circa 70 procent CO2-besparing in vergelijking met uitsluitend wegtransport, een snellere transittijd en een grotere trailercapaciteit met belading tot 28 ton, geen wegtaksen, vertragingen of rijverboden in het weekend.

“We zijn er trots op dat NTEX deze ontwikkeling aanstuurt en we heten hen van harte welkom aan boord van onze schepen die de Noordzee oversteken. Het vraagt ​​van een logistiek dienstverlener als NTEX om visie en commerciële slagkracht te ontwikkelen, een sterke en betrouwbare spooroperator, een flexibele havenorganisatie en frequente ferryverbindingen om de logistieke stromen tussen Europa en het VK te accommoderen”, zegt Rob Mittelmeijer, Freight Commercial Manage , Stena Line.

“Een groot voordeel is namelijk de grote ecologische duurzaamheid van de intermodale modus: door het wegvervoer te beperken, wordt namelijk het gebruik van voertuigen zoals treinen en schepen met een lagere milieu-impact bevorderd. De efficiëntie van een groep als NTEX maakt onze samenwerking perfect, zowel op operationeel als op planningsniveau. Moeilijkheden worden altijd beantwoord met oplossingen die de vraag van de markt en klanten ondersteunen”, zegt Andrea Spagnuolom Sales & Business Development Manager, Hannibal SpA.