Clicky


Consumentenbond ontvangt ‘honderden’ klachten over opzegwebsites

Consumentenbond ontvangt ‘honderden’ klachten over opzegwebsites
04-01-2023 11:35 | Binnenland | auteur ANP

DEN HAAG - De Consumentenbond heeft naar eigen zeggen de afgelopen tijd "honderden" klachten ontvangen over Xpendy en Opzeggenbij.nl. Deze zogeheten opzegdiensten helpen consumenten tegen betaling met het opzeggen van lidmaatschappen en abonnementen. Maar volgens de Consumentenbond is allerminst duidelijk waarvoor mensen betalen, laat staan dat er überhaupt betaald moet worden.

Daarnaast hielden Xpendy en Opzeggenbij.nl zich volgens de Consumentenbond niet aan de wettelijke bedenktijd. Zo moesten klanten die op tijd annuleerden alsnog betalen. De bond sprak beide bedrijven eerder al aan op hun handelswijze, waarbij de Consumentenbond eiste dat de prijzen duidelijk op de websites zouden worden vermeld.

Na die kritiek deden de bedrijven dat. Ook lost Xpendy inmiddels klachten op via het klachtenportaal van de Consumentenbond. Maar desondanks ziet de bond dat beide bedrijven op andere plekken op hun websites onduidelijk blijven over prijzen. Ook blijft Opzeggenbij.nl "de fout ingaan" met de bedenktijd.

Zowel Xpendy als Opzeggenbij.nl was niet direct bereikbaar voor een reactie.