Clicky


Ondanks economische krimp verwacht GLS Netherlands enorme piek in pakketten

Ondanks economische krimp verwacht GLS Netherlands enorme piek in pakketten
23-11-2022 10:04 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

UTRECHT - De feestdagen zijn in zicht, dit betekent dat we inmiddels in een van de drukste periodes van het jaar voor e-commercebedrijven en bezorgdiensten zitten. Ondanks de huidige economische ontwikkelingen verwacht GLS Netherlands opnieuw hoge volumes tijdens het hoogseizoen. Zoals altijd helpt het bezorgbedrijf de feestgedachte te verspreiden en heeft GLS Netherlands verschillende stappen genomen, zoals het inzetten van extra personeel, om aan de verwachtingen en wensen van klanten te voldoen in deze drukke periode.

De aftrap van het feestseizoen

Ondanks de verwachte piek laat de Nederlandse consument zich niet afschrikken door de verwachte besteldrukte, blijkt uit onderzoek* van GLS Netherlands. De meerderheid (57.5 procent) van de Nederlanders vermijdt online aankopen niet, wel geeft de helft aan bestellingen eerder te plaatsen in afwachting van de drukte.

De opmars van het feestseizoen begint (eind) deze week door het overwaaien van de Amerikaanse (online) promotiedagen zoals Black Friday en Cyber Monday. Zo geeft een kwart van de Nederlanders, met name tussen 18 en 35 jaar, aan gevoelig te zijn voor de (online) promotiedagen. Bijna de helft van deze groep geeft aan vatbaar te zijn voor alle verwachte deals. Ondanks dat de ruime meerderheid de verleiding kan weerstaan, wacht bijna één op de vijf Nederlanders met het inkopen van hun feestdagencadeaus tot promotiedagen zoals Black Friday en Cyber Monday. GLS Netherlands ziet de afgelopen jaren telkens een stijgende drukte rond de Black Friday-periode.

Klanttevredenheid nummer één op de lijst

Om van de levering voor consumenten een positieve ervaring te maken, biedt GLS Netherlands veel flexibele opties die het voor hen makkelijker maken om hun pakketten bij de eerste afleverpoging in handen te krijgen. De bezorgdienst biedt ontvangers de mogelijkheid zelf een afleverlocatie te kiezen, zoals bij de buren of een van de GLS Parcel Shops. Dit geeft ontvangers de flexibiliteit om hun bestelling te ontvangen op een locatie die het beste past bij hun persoonlijke wensen.

Toegewijd aan levering

Ondanks dat veel mensen in november hun cadeaus voor de feestdagen kopen, verwacht GLS Netherlands in december opnieuw hoge volumes. Ter voorbereiding op de drukte is GLS Netherlands van plan extra personeel in te zetten op basis van de volumevoorspellingen om zo mogelijke knelpunten te voorkomen. Het bedrijf plant meer ritten en andere routes voor de ‘last mile delivery’. GLS Netherlands werkt ook nauw samen met andere GLS-landen om internationale verzendingen te garanderen en grootschalige infrastructuur optimaal te gebruiken.