Clicky


Janssen en Rollema gaan samen verder

Janssen en Rollema gaan samen verder
04-11-2022 14:31 | Bedrijfsovernames en fusies | auteur Redactie

VENLO/DELFT - Krachtenbundeling maakt verdere groei mogelijk binnen de technisch logistieke dienstverlening. Rollema en Janssen bieden beide technisch logistieke diensten aan waarbij levering gecombineerd wordt met installatie op locatie. Rollema is specialist in het leveren en op locatie installeren van onder andere geldautomaten, koffiemachines, fitnessapparatuur, emballagesystemen, frisdrankautomaten en zelfscan betaalsystemen in supermarkten. Deze combinatie van logistieke en technische diensten verhoogt de efficiëntie voor opdrachtgevers.

“Er is heel veel vraag naar onze diensten. In het verleden hebben Rollema en Janssen daarom al vaker de samenwerking opgezocht. Dat voelde goed. Door deze samenvoeging kunnen we de volgende stap maken en hebben we een krachtig netwerk", zegt Wim Rollema, directeur Rollema en vijfde generatie van de familie Rollema.

Janssen biedt een breed scala van diensten binnen de logistiek. Naast global forwarding, e-commerce fulfilment, air en ocean freight, warehousing, road transport en ketenregie levert de Value Added Deliveries divisie van Janssen technische installatie op locatie. Deze laatste divisie zal met Rollema gaan samenwerken. Door de samenvoeging wordt het netwerk van Value Added Deliveries uitgebreid met locaties in Delft, Apeldoorn, Assen en Son.

De transactie van Rollema en Janssen is de derde voor Janssen in 2022. Eerder dit jaar heeft Janssen een softwareplatform in Hamburg overgenomen dat klanten ondersteunt in pakketverzendingen. In oktober werd bekendgemaakt dat de logistieke divisies van VCK, Lucht en Zeevracht en Supply Chain Solutions met Janssen verder gaan om die onderdelen te versterken. Door deze samenvoegingen kunnen de diverse bedrijfsonderdelen hun positie versterken, en geeft het ook een extra dimensie aan het overkoepelende one-stop-shop model.

“Als we ons niet continue hadden aangepast aan de veranderingen en kansen in de maatschappij dan hadden we niet ruim 160 jaar kunnen bestaan. We vinden continuïteit en klantenservice zeer belangrijk. Met deze stap denken we daar een belangrijke bijdrage aan te doen omdat we kunnen profiteren van de mogelijkheden die de Janssen Group ons biedt”, aldus Wim Rollema

Foto's

  • Janssen
    Janssen
  • Janssen
    Janssen
  • Janssen
    Janssen
  • Janssen
    Janssen