Clicky


GEFCO voertuigen krijgen sterkere visuele identiteit

GEFCO voertuigen krijgen sterkere visuele identiteit
06-07-2011 09:42 | Bedrijfsnieuws | auteur de redactie
OOSTERHOUT - De GEFCO Groep komt met een nieuwe visuele identiteit voor zijn voertuigen. De vormgeving van het nieuwe ontwerp is modern en dynamisch. Zo worden de voertuigen in een nieuw blauwkleurig jasje gestoken en voorzien van het GEFCO logo samen met de fries, die vanaf nu onderdeel is van het beeldmerk van de GEFCO Groep. De ondertekening ‘Logistics for manufacturers’ is een hoofd kenmerk van het nieuwe ontwerp die GEFCO’s internationale ontwikkeling illustreert. In de komende maanden zullen ongeveer honderd voertuigen in de Benelux, Frankrijk, Spanje, Groot-Brittannië, Rusland en Duitsland deze nieuwe visuele identiteit krijgen.

GEFCO geeft al zijn voertuigen een nieuw uiterlijk. Korte en lange vrachtwagens, bestelauto’s, semi-trailers, autotransporters, wagons en containers krijgen allemaal een nieuwe kleur blauw samen met de GEFCO fries en ondertekening ‘Logistics for manufacturers’. Het doel hiervan is om het merk zichtbaarder te maken en het imago meer dynamiek te geven. De voertuigen van GEFCO zijn het visitekaartje van de GEFCO Groep en leveren zo de grootste bijdrage aan het naar buiten brengen van het wereldwijde imago van de Groep.



Er zijn twee nieuwe modellen ontworpen. Welk ontwerp er gebruikt wordt, is afhankelijk van het type voertuig. Zo komt er op eigen voertuigen van GEFCO het logo en de ondertekening ‘Logistics for manufacturers’ met een lichtkleurige blauwe fries te staan. Beiden worden geplaatst aan weerszijde van de voertuigen. De gehuurde voertuigen daarentegen blijven witkleurig, maar worden voorzien van een blauwe streep met het logo en signatuur van GEFCO.



De reden voor nieuwe visueel identiteit
De nieuwe markeringen zijn zo ontworpen dat ‘Logistics for manufacturers’ duidelijk naar voren komt en dat er een heldere boodschap wordt overgedragen aan internationale bedrijven. De in 2004 geïntroduceerde ondertekening laat zien dat GEFCO specialist is in zijn vakgebied en geeft tevens weer wat de vier key values van het bedrijf zijn:

- Goede relatie met de producten
GEFCO spreekt dezelfde taal als zijn klanten. De logistieke oplossingen van GEFCO zijn aangepast aan de behoeftes en erkend in het vakgebied.

- Internationaal gedreven
GEFCO ontwikkelt innovatieve inbound en outbound logistieke oplossingen om producenten wereldwijd te ondersteunen.

- Strikte bedrijfsnormen
GEFCO heeft een sterke achtergrond in de automotive sector en hanteert de strenge normen van zijn klanten in alle sectoren. Daarnaast komt GEFCO met krachtige oplossingen zodat zaken in beweging blijven.

- Klant innovatie
Voor producenten betekent innovatie: het leveren van voorzieningen en een reeks oplossingen gebaseerd op kortere en betrouwbaardere deadlines, geoptimaliseerde kosten en service van hoogstaande kwaliteit.