Clicky


Schiphol start extra wervingscampagne voor beveiligers

Schiphol start extra wervingscampagne voor beveiligers
08-07-2022 11:30 | Algemeen | auteur Redactie | Esther van der Wal

SCHIPHOL - Schiphol start een extra wervingscampagne specifiek gericht op het werven van beveiligers. Deze landelijke campagne loopt tijdens de maanden juli en augustus en heeft als doel de reeds lopende wervingsactiviteiten van de beveiligingsbedrijven die werkzaam zijn op Schiphol, te versterken.

De afgelopen weken is het druk geweest op Schiphol. En deze drukte zal tijdens de zomermaanden aanhouden. Om zoveel mogelijk mensen aangenaam en veilig op reis te laten gaan en  wachtrijen en -tijden voor reizigers terug te brengen, zijn er meer beveiligers nodig. Daarom is Schiphol Group een nieuwe extra wervingscampagne begonnen. 

De campagne is gerealiseerd door SteamTalmark, het creatieve bureau dat in aanloop naar de Schiphol Banenmarkt op 11 juni j.l. ook een korte campagne verzorgde. Deze banenmarkt was niet alleen gericht op functies in de beveiliging, maar ook op operationele functies in de (vlucht-) afhandeling, logistiek, facilitaire dienstverlening, schoonmaak, horeca en retail. Mede door het succes van de campagne is de banenmarkt door ruim 900 werkzoekenden bezocht, waarvan er tientallen ter plekke een contract hebben getekend. In de weken die volgden op de banenmarkt hebben vervolggesprekken plaatsgevonden en zijn er nog meer contracten getekend. In totaal heeft dit geleid tot ruim 230 vervulde vacatures bij de 50 aanwezige bedrijven.

“Het is een uitdagende tijd om te werven voor Schiphol. De urgentie om beveiligers te werven voor Schiphol is ongelofelijk hoog en zichtbaar. Daarom kiezen we er in deze tactische campagne voor om het te zeggen zoals het is; Schiphol heeft je hard nodig. Dat is een mooie uitdaging", aldus Rick Geven, Client Director SteamTalmark.

"We zijn al maanden hard aan het werk de bedrijven die diensten leveren op Schiphol te helpen met het werven van extra personeel. Zo ook de beveiligingsbedrijven CTSN, Trigion, G4S, I-Sec en Securitas. Het goede nieuws is dat de bedrijven de laatste weken een forse toename zien in het aantal sollicitaties. We hebben echter nog vele vacatures te vullen. Ik hoop en verwacht dat we met deze campagne veel mensen kunnen verleiden om te solliciteren op een leuke en uitdagende baan als beveiliger op Schiphol en zie er naar uit de komende tijd veel nieuwe collega’s te mogen verwelkomen", zegt Esmé Valk, Directeur HR Schiphol Group.