Clicky


Nieuwe DAF-trucks voor Tailormade Logistics

Nieuwe DAF-trucks voor Tailormade Logistics
21-06-2022 10:16 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

GENT - In 2019 kocht Tailormade Logistics vijfentwintig DAF trekkers en zestien DAF vrachtwagens tot volle tevredenheid van het bedrijf, want dit jaar werden nog eens 50 trekkers van de nieuwste generatie (veertig XF 430 en tien XG 430) aangeschaft, naast vijftien CF 430 vrachtwagens.

Comfort en duurzaamheid

Bert Vandecaveye, CEO Tailormade Logistics: “Net als bij de order in 2019 is de aankoop van de nieuwe DAF trekkers voor een groot gedeelte geïnspireerd op het chauffeurscomfort. Zeker met de nieuwste generatie heeft DAF op dat gebied een flinke voorsprong uitgebouwd op de concurrentie.”

“Onze chauffeurs zijn al heel tevreden over het comfort van de cabine van de vorige generatie en dat is alleen maar verbeterd met de nieuwste XF en XG. Door het vooruitstrevend concept hebben de chauffeurs een nog beter overzicht op de weg en genieten van nog meer bedrijfsstilte en rijcomfort. Voor de veiligheid hebben we trouwens de cabines laten uitrusten met het camerasysteem ter vervanging van de spiegels en met de extra ruit in het passagiersportier.”

“Een ander aspect voor ons is de beloofde tien procent besparing. Dat is niet mis en helpt ons in ons streven naar duurzaamheid en een lagere uitstoot. Duurzaamheid, veiligheid en comfort zijn de drie pijlers voor DAF en dat komt perfect overeen met de filosofie van ons bedrijf.”

De nieuwe trucks worden inmiddels geleverd via twee DAF dealers: TH Trucks Gent en Garage Peeters in Herentals.

HVO een stap op weg naar milieuvriendelijker voertuigen

“Op basis van eigen onderzoek zijn we er van overtuigd dat HVO momenteel de meest duurzame oplossing is”, gaat Bert Vandecaveye verder. “DAF ondersteunt ons daarbij, want alle DAF voertuigen kunnen zonder meer op 100 procent HVO rijden. Met HVO op basis van afgewerkte plantaardige oliën en dierlijk restafval halen we een CO2-reductie van 89 procent, 33 procent minder uitstoot aan fijnstof en 9 procent minder stikstof.

Bovendien is er ongeveer 10 procent minder brandstof nodig in vergelijking met diesel. We investeerden in 2019 in de bouw van twee HVO tankstations (één in Gent en één in Ghlin), zodat we in ons eigen bedrijf kunnen tanken. Hierdoor konden we onze emissie al aanzienlijk verlagen. Omwille van de prijs, nog altijd het dubbele van diesel, gebruiken we HVO vooral voor de kortere afstanden. niet voor alle transportopdrachten. Voor de toekomst denken we aan het mengen van HVO en diesel voor alle voertuigen en op langere termijn het gebruik van zelf geproduceerde groene waterstof als brandstof en dat is dan weer een terrein waarop DAF actief is.”